Vodafone internet sorunları nedir? Müşteriler bu sorunları çözmek için neler yapıyor?
Eğer bir Vodafone internet kullanıcıysanız ve son zamanlarda çok kez internete erişim sorunu yaşadıysanız, yalnız değilsiniz, bunu bilmenizi istiyoruz. Hem Türkiye’de hem daha birçok ülkede Vodafone internet kesintileri ile birçok şikayet aldı. Öte yandan site ve VPN kullanımı engellemeleri de Vodafone internet ile yaşanan sorunlardan bir diğeri.
Vodafone dünya çapında 625 milyon mobil müşteriye ve 27 milyon internet kullanımı müşterisine sahip. O yüzden yaşatabileceği herhangi küçük bir kesinti dünya çapında yankı uyandırabiliyor. Geçtiğimiz aylarda da birçok kez internet kesintisi yaşandı ve dünya genelinde haberler yayınlandı.Twitter gündeme gelen kesintiler genel olarak kurumun yaptığı bakım çalışmaları ile açıklandı. Sadece internet değil hat erişimlerinde de problem yaşandığı için twitter şikayetleri gündeme oturmuştu.Peki eğer telefonunuzda internet sorunu yaşıyorsanız buna neden olabilecek olası sorunlar ve çözümleri neler olabilir? Bu yazımızda size bu konuda bilgi vermeye çalışacağız.
İnternet sorunlarını gidermek için en iyi öneriler:
Yöntem 1- Mobil verilerinizin gerçekten AÇIK olup olmadığını kontrol edin.Cihazınızın ayarlar kısmına gidin ve mobil veri seçeneğinin açık olup olmadığına bakın. Mobil veri özelliğinizin "AÇIK" olarak ayarlandığından emin olun.Yöntem 2- Sizin için en hızlı olacak veri alışverişi türünü seçtiğinizden emin olun.Mevcutta cihazınızda (H, H+, 2G / 3G / 4G gibi) görüntülendiğini kontrol edin. Telefonunuzun ekranının üst kısmında G, E veya 2G görünüyorsa, cihazınızda ağ ayarlarına gidin ve kullanılan ağ türünü 3G veya 4G olarak ayarlayın.Eğer herhangi bir simge göstermiyorsa, ağ seçim modunu Manuel'den otomatik’e almayı deneyebilirsiniz.Yöntem 3- SIM'inizin doğru yuvada olup olmadığını kontrol edin.SIM kartınız cihazınızda doğru yuvada mı? Eğerr 2’li SIM kartı kullanıyorsanız mobil ayarların varsayılan olup olmadığından emin olmalısınız.Yöntem 4- Eğer ülkeler arasında dolaşımdaysanız, veri dolaşımınızın "açık" olup olmadığından emin olmalısınız.Yöntem 5- Mobil İnternet AyarlarıVodafone kullanıyorsanız ve problem yaşamaya devam ediyorsanız, Android internet ayarlarını yapılandırmak kolaydır. İlk olarak müşteri hizmetlerinden otomatik yükleme için destek alabilirsiniz. İkinci olarak da "Vodafone Yanımda" uygulaması üzerinden ayarları telefonunuza indirebilirsiniz. Ayrıca VPN kullanımı durumunda Vodafone İnternetin çalışmadığı durumlarla karşılaşılabilmektedir. Sorun tercih ettiğiniz VPN sağlayıcısından kaynaklanabileceği gibi telefon mobil ayarlarınızdan da kaynaklanabilir. Öncelikle aşağıdaki mobil internet yapılandırma adımlarını takip edebilir ardından mobil uyumlu olan ve herkesin güvendiği en iyi VPN rehberini inceleyebilirsiniz. Özellikle kullanılan ücretsiz VPN’ler birçok dijital platform ve aynı zamanda bazı internet sağlayıcıları tarafından da engellendiği için Vodafone’da çalışan en iyi VPN sağlayıcısını araştırmanız gerekmektedir.Aynı zamanda Vodafone İnternet ile VPN kullanımınızın engellendiği durumlar ile karşılaştıysanız Firewall ayarlarınıza bakmalı ve gerekirse firewall’u kapatarak bağlantınızı kontrol edebilirsiniz.
Mobil İnternet Ayarlarını El ile Düzenleme
Son olarak ayarları kendiniz yapabilirsiniz. Android telefonlarda bunun için Ayarlar> Mobil Ağlar > Erişim Noktası Adları > Ekle adımlarını izleyin ve aşağıdaki bilgileri girin:
İsim : Vodafone InternetAPN : internetProxy : boş kalsınBağlantı noktası : boş kalsınKullanıcı adı : vodafoneParola : vodafoneSunucu : boş kalsınMMSC : boş kalsınMMS proxy'si : boş kalsın MMS bağ. nokt. : boş kalsınMMS protokolü : WAP 2.0MCC : 286MNC : 02Kimlik doğrulama türü : Yok (varsa PAP veya CHAP olarak seçin)APN tipi : default
Eğer Apple telefonunuz için manuel olarak internet ayarları düzenleyebilirsiniz. Bunun için Ayarlar > Hücresel > Hücresel Veri adımlarını izleyebilir ve aşağıdaki bilgileri girebilirsiniz.
APN : internetKullanıcı adı : vodafoneParola : vodafoneYöntem 6 - Uçak modunu bir kez açıp kapatın ve ağınızı sıfırlayın.Uçak modunu açın ve 1 dakika sonra kapatın. Ağ sorunlarını gidermede işe yarayan bir yöntem olabilir.
Kapsama sorunu için ne yapmalı? (zayıf sinyal)
1. Elektromanyetik dalgalar üreten ve sizinle aynı ortamda bulunan diğer tüm cihazlarınızı kapatın. Ağ sinyalleri çakışabileceği için modeminizi yeniden başlatabilirsiniz.2. Mobil cihazınızı yeniden başlatmayı deneyin.3. SIM kartınızı mümkünse başka bir cihaza takarak aynı sorunun devam edip etmediğini kontrol edin.
Tarayıcı sorunlarını gidermek için:
1.İlk olarak Tarayıcınızı sıfırlamayı deneyin.
Internet Explorer
1. Araçlar yazısına tıklayın.2. İnternet seçeneğini seçin.3. Gelişmiş sekmesine tıklayın.4. Sıfırlamayı seçin.
1. Yardım seçeneğine tıklayın.2. Sorun giderme bilgilerini seçin.3. Firefox'u yenileyin.
Safari
1. Ana Sayfa’yı açın.2. Ayarlara gidin.3. Safari'yi seçin ve4. Aşağı kaydırın, Geçmişi temizle, Önbelleği temizle ve Çerezleri temizle seçeneklerini göreceksiniz.5. Bu seçeneklerden birini seçin ve eminim butonuna basın. 2. Telefonunuzu yeniden başlatın.3. İmkanınız varsa, SIM kartını başka bir telefona takıp açmayı deneyin.