Ulaştırma Bakanlığı topu İBB’ye attı: İstanbul’daki taksi krizine ilişkin dört öneri

Yayın tarihi: 26 Ağustos 2021 Perşembe 7:28 am - Güncelleme: 26 Ağustos 2021 Perşembe 4:43 pm

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)’nin kentteki taksi sayısını ve hizmet kalitesini artırmak için verdiği “yeni taksi taşımacılığı” teklifini UKOME tarafından 7 kez reddedilirken, Ulaştırma Bakanlığı taksi krizine yönelik çözüm için dört öneride bulundu, topu İBB’ye attı.

İstanbullular kısa mesafe gitmek istemeyen ve yerli müşteriyi kabul etmeyen taksilerden, taksiciler plakaları kiraya verenlerden, kiraya verenler ise taksi şoförlerinden dertli. Herkes ‘mağduruz’ derken Ulaştırma Bakanlığı taksi sorununun çözümü için 4 öneride bulundu.

İBB yine UKOME’ye takıldı! ‘Taksiye dönüşüm’ teklifi reddedildi

Hürriyet’in haberine göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan İstanbul’da yaşanan taksi sorunu ile ilgili bir açıklama yapıldı. Açıklamada, “İstanbul kentiçi ulaşımında faaliyet gösteren ticari taksilerle ilgili her türlü ruhsatlandırma işlemleri ile alım satım izinleri (Tahsis Belgesi) İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce gerçekleştirilmektedir. Söz konusu taksileri kullanan şoförler için gerekli olan Toplu Ulaşım Şoför Kartı yine İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından verilmektedir” denildi.

Berrak Tüzünataç’a İBB Sözcüsü Ongun’dan yanıt: 7 kez reddedildi

ŞİKÂYET KONULARI SIRALANDI

Açıklamada, taksi taşımacılığına yönelik yapılan şikâyetler incelendiğinde başlıca konular şöyle sıralandı:

– Kısa mesafe yolcu alınmaması

– Turistleri müşteri olarak seçme

– Yolcuları gideceği güzergâhın dışına çıkararak dolaştırma

– Taksimetre açmayarak pazarlık usulü çalışma

– Taksimetre hilesine başvurma

– Para değiştirme ve sahte para verme

– Tırnakçılık yapma

– Yolcuya kaba davranışlarda bulunma

– Darp ve hakaret

– Kalitesiz araçlar

– Şoför ve yolcu için yetersiz güvenlik

– Araç çağırma güçlüğü

– Dijitalleşmede geri kalma

– Kısıtlı ödeme imkânları.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SUNULDU

Açıklamada, sorunun çözümüne yönelik yapılması gerekenler ise şöyle vurgulandı:

Ticari taksi sürücülerine yönelik gerekli olan eğitimlerin verilmesi.

Taksilere yönelik denetimlerin yapılması ve cezaların uygulanması.

Dijital uygulamalar ile yolcu araç eşleşmeleri güvenli platformlarla sağlanarak yolculuk memnuniyet değerlendirilmesinin yapılması.

Taksi işletmeciliğinde, operasyonel işletme verimliliği arttırılması. (Dijital Aplikasyonlar ile).

TOPU İBB’YE ATTI

Bakanlık açıklamasına şöyle devam edildi: “Müşteri memnuniyetini esas alarak söz konusu şikâyetleri ortadan kaldıracak olan İBB’ dir. Konu taksilerin sayısı değil öncelikle hizmetin kalitesidir.

Taksilerin; eğitim, kontrol, denetim, yönetiminde yetki ve sorumluluk İBB’dedir. Öncelikle İBB’nin görevini yerine getirmesi gerekmektedir.”