Türkiye vatandaşları için Hollanda’da iş yapmak ve yaşamak kolaylaşıyor

Yayın tarihi: 23 Mart 2023 Perşembe 3:59 pm - Güncelleme: 23 Mart 2023 Perşembe 3:59 pm

Nitelikli çalışanların iş amaçlı ülke değiştirmesi veya girişimcilerin yurt dışı pazarlarda büyüme isteği artarken, bu süreci hızlandıran çözümlere yönelik talep de arttı. Her yıl en az bin girişimin kurulduğu Hollandada iş yapmak isteyenlerin sıkça başvurduğu yöntemlerden biri de bordrolama (payrolling) firmaları üzerinden dış kaynak kullanımı oldu.

İşlerini büyütmek isteyen girişimcilerin veya kendilerine yeni bir hayat kurmak isteyen çalışanların yurt dışına taşınma talepleri çoğalırken, her yıl en az bin girişimin kurulduğu bilinen Hollanda gözde ülkelerden birine dönüştü. 2022 ile 2030 döneminde Hollanda’da kurulacak start-up’ların, 250 ila 400 milyar euro arası piyasa değeri yaratma potansiyeli bulunduğu tahmin ediliyor. Hollanda’da iş yapmak isteyen kişi ya da kurumların tamamlaması gereken yasal süreçler ve çalışan istihdam etme aşamasında uyması gereken şartlar ise buna uygun iş modellerinin öne çıkmasına sebep oldu. Bu modellerden birini benimseyen ve 10 iş günü içinde Hollanda’da yasal adres ve şirket kuruluşu hizmeti veren Olmadık Ofis, personel alımının özel bir şekli olan bordrolama (payrolling) yöntemiyle şirketlerin yurt dışındaki ofislerinde çalışacak personelleri için Hollandada çalışma ve oturma izinlerinin alımlarını kolaylaştırmaya başladığını duyurdu.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Olmadık Ofis Yönetici Ortağı Gökhan Doğru, Bordrolama (payrolling) yöntemi, Hollanda’ya taşınmak, Hollanda’da şirket kurmak ya da Hollanda’daki ekibini büyütmek isteyenlerin idari yüklerini alıyor ve onlara yalnızca işlerine odaklanmaları için alan tanıyor” dedi.

BORDROLAMA (PAYROLLING) İLE ÇALIŞAN BAŞKA BİR ŞİRKET ÜZERİNDEN İSTİHDAM EDİLİYOR

Özel bir işe alım yöntemi olan bordrolamada (payrolling) Hollanda’ya yerleşmek isteyen çalışan, bu hizmeti veren Hollanda merkezli şirket tarafından bordrolu olarak istihdam ediliyor. İstihdam edilen çalışan, bordrolama hizmeti alan şirkete belirli bir süreliğine ödünç veriliyor. Bu sayede Hollanda’da şirket kurmak isteyen girişimciler, kendileri ya da Türkiye’den Hollanda’ya taşımak istedikleri çalışanları için bordro, iş sözleşmeleri, yıllık gelir tabloları, maaş yönetimi ve emeklilik süreci gibi idari görevleri yürütmek zorunda kalmıyor.

Bordrolama yönteminin işe alım süreçlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) anlamına geldiğini belirten Gökhan Doğru, Allied Market Research tarafından yayımlanan rapora göre, bordrolamada dış kaynak kullanımının küresel çaptaki pazar değerinin, 2031’e kadar her yıl ortalama %7,2 büyüyerek 19,5 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Girişimciler, bordrolama şirketiyle anlaşma yaparak çalışanı başka bir şirket üzerinden istihdam ediyor, bir anlamda çalışanı ödünç alıyor. İdari ve yasal süreçler, girişimcinin adına hizmet aldığı şirket tarafından yürütülüyor. Biz de Olmadık Ofis olarak vergi, muhasebe, bordro ve hukuk odaklarında çalışan Hollanda’daki iş ortaklarımızla birlikte bordrolama alanında hizmet veriyoruz” ifadelerini kullandı.

“İDAREİ STRESİ VE İŞ YÜKÜNÜ ORTADAN KALDIRIYORUZ”

Bu hizmeti alan girişimciler için tüm sürecin danışmanlar tarafından üstlenildiğini belirten Olmadık Ofis Yönetici Gökhan Doğru, Hizmet kapsamında çalışanların Hollanda Vergi ve Gümrük İdaresi’ne, sigorta süreçlerini yürüten Sosyal Güvenlik Bankası’na ve işsizlik/hastalık gibi yardımları kapsayan Çalışan Sigorta Kurumu’na kaydı yapılıyor. Tüm çalışanlar için vatandaşlık hizmeti numarası (BSN) alınabiliyor. Yüksek nitelikli göçmenler için %30 vergi muafiyetine başvurulabiliyor ve başka vergi teşvikleri için araştırma yapılıyor. Bu hizmeti alan şirket kurucuları, maaş hesabı, bordro gönderimi, yıl sonu beyanı gibi süreçlerin idari yüklerinden de kurtuluyor. Sürecin tamamı Olmadık Ofis danışmanları tarafından yürütülürken, bu hizmetten yararlanan işverenden yalnızca başvuru bedelleri ve muhasebeleştirme ücretleri talep ediliyor” diye konuştu.

SERBEST ÇALIŞAN VE GİRİŞİMCİ VİZESİ SÜREÇLERİ DE KOLAYLAŞTIRIYOR

Şirket başına fiyatlandırma modeliyle Hollanda’da 10 iş günü içinde Amsterdam, Eindhoven, Utrecht ve Rotterdam merkezli şirket kurma hizmeti sunduklarını hatırlatan Gökhan Doğru, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: Türkiye ve Hollanda’daki merkezleriyle hizmet veren Unusual Enterprise çatısı altındaki Olmadık Ofis olarak girişimcilerin yurt dışına açılma ve taşınma süreçlerinin her aşamasını kolaylaştıran, Hollanda mevzuatına uygun çözümler sunuyoruz. Hollanda devletinin Ocak 2015’ten bu yana Avrupa Birliği (AB) dışındaki girişimcileri Hollanda’da iş kurmaya teşvik etmek amacıyla vermeye başladığı Hollanda Girişimci Vizesi’nin başvuru süreçlerine rehberlik ediyoruz. Ayrıca yine AB dışındaki serbest çalışanların Hollanda’da 1 yıl süreli oturum ve çalışma izni alabilmesini sağlayan Hollanda Serbest Çalışan Vizesi’ne ilişkin başvuru sürecini hızlandıran danışmanlık hizmeti sağlıyoruz. Hizmetlerimiz; yurt dışına göçmek, Avrupa Birliği sınırları içinde yeni bir iş ve hayat kurmak isteyen profesyoneller için zaman ve maliyet tasarrufu anlamına geliyor.”