Türkiye’nin ilk otobüs firmasıydı: Kamil Koç satıldı!

Yayın tarihi: 21 Ağustos 2019 Çarşamba 4:25 pm - Güncelleme: 21 Ağustos 2019 Çarşamba 6:05 pm

Rekabet Kurumu’na yapılan rekabet “Göksu Seyahat ve Taşımacılık A.Ş.’nin tüm kontrolünün doğrudan ve böylelikle Kamil Koç Otobüsleri A.Ş. ve iştiraklerinin dolaylı tek kontrolünün Flixmobiliy GMBH tarafından devralınması…” açıklaması yer aldı.

Rekabet Kurumu’na yapılan rekabet “Göksu Seyahat ve Taşımacılık A.Ş.’nin tüm kontrolünün doğrudan ve böylelikle Kamil Koç Otobüsleri A.Ş. ve iştiraklerinin dolaylı tek kontrolünün Flixmobiliy GMBH tarafından devralınması…” açıklaması yer aldı.

2013 yılında İstanbul merkezli Actera Group’a 65 milyon dolara satılmıştı

2011 yılında Almanya merkezli kurulan Flixmobiliy ise Avrupa ve ABD’de Flixbus adıyla faaliyet gösteriyor. Uluslararası ve şehirlerarası otobüs taşımacılığı yapan Flixbus daha çok çift katlı otobüslerle hizmet veriyor.

FlixMobility Kurucusu ve CEO’su Jochen Engert, sefer ağlarını daha da genişletmeyi planladıklarını belirterek, “Kamil Koç’u ailemize katarak Türkiye seyahat pazarında yeni bir dönem başlatacağımız için çok heyecanlıyız” dedi.

Kamil Koç’ta taciz skandalı! Taciz, psikolojik şiddet, tehdit, hakaret…

Kamil Koç kimdir?

Kendisiyle aynı adı taşıyan otobüs şirketi için Kamil Koç Otobüsleri A.Ş. ismi kullanılmaktadır.
Koç’un doğumu, 1901 yılında, Pazarcık/Bilecik/Osmanlı Devleti – ölümü 1975 yılında Türkiye Cumhuriyeti olarak kayıtlara geçmiştir. Kendisiyle aynı adı taşıyan Otobüsleri’n kurucusu olan Türk iş adamıdır.

Otobüs Firması

Kamil Koç, 1901 yılında Bilecik’in Pazarcık ilçesinde doğdu. İnönü ve Sakarya Meydan Muharebeleri yıllarında babasını kaybedince, Rüştiye ikinci sınıfı terk edip çalışma hayatına atıldı. Askere gidinceye kadar, kardeşleriyle birlikte çiftçilik yaptı. 1922 -1924 yılları arasında askerlik görevini, Bilecik Kumandanlığı santralinde yaptı.

K. Koç, 1926 yılında bir FIAT araba alarak, Bursa – Bilecik / Karaköy arasında şehirlerarası yolcu taşımacılığı işine başladı. 1943-1951 yılları arasında Ereğli Kömür İşletmeleri’ne Zonguldak ve Devrek dolaylarından maden direği, İzmit Kağıt Fabrikası’na da Bartın’dan tomruk sevkiyatı yaptı. Bir dönem sabun ve tütün alım satımıyla ilgilendiyse de, esas olarak şehirlerarası yolcu taşımacılığını geliştirdi.

K. Koç, 1975 yılında hayatını kaybetmiştir.

 

Yanan araçtan son anda çıkabildi: O anlar kameralara böyle yansıdı