Tren faciası ile ilgili çarpıcı iddia: “Sinyalizasyon yoktu telefonla…”

Yayın tarihi: 13 Aralık 2018 Perşembe 9:17 am - Güncelleme: 13 Aralık 2018 Perşembe 9:38 am

Ankara’da bu sabah meydana gelen 9 kişinin hayatını kaybettiği ve 47 kişinin yaralandığı yüksek hızlı tren kazasıyla ilgili Birleşik Taşımacılık Sendikası ve Makina Mühendisleri Odası’ndan çok önemli açıklama geldi.

Kazanın sinyalizasyon olmadığı için meydana geldiği açıklandı.

BTS Genel Yayın Sekreteri Eroğlu,  yaptığı açıklamada çarpıcı bir tespitte bulundu. Eroğlu, “Sinyalizyon tamamlanmadı haberleşme telefonla” dedi.

Ankara’da yaşanan tren faciasına Ankara-Konya hızlı treninin yanlış hatta yönlendirilmesinin neden olduğu iddia edildi.

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Yayın Sekreteri Ahmet Eroğlu, BirGün’den Burcu Cansu’ya yaptığı açıklamada, kendilerine gelen bilgilere göre Ankara-Konya hattında gerçekleşen ve en az 9 kişinin yaşamını yitirmesine 47 kişinin yaralanmasına sebep olan faciaya trenin yanlış hatta sokulmasının yol açtığını iddia etti.

Eroğlu, seferler başlamadan yolun kontrolünü yapan kılavuz trenin döndüğü ikinci hatta hızlı tren yönlendirildiği için kafa kafaya çarpışmanın meydana geldiğini söyledi.

Hattın sinyalizasyon programı tamamlanmadan açıldığını belirten Eroğlu, şunları söyledi:

“Sinyalizasyon hattı tamamlanmadığı için trafiğin merkezden yönetildiği bir sistem işletiliyor. Hem banliyo trenleri hem de hızlı trenler için durum böyle. Başından beri farklı raporlarda da bunun bir faicaya sebep olacağı uyarısı yer alıyordu. Diğer kazalarda olduğu gibi bu facia da sadece iki personelin üzerine yıkılıp kurum kendi kusurunu örtmek isteyecektir. Trafik kontrolü yapan kişi ve makascıya mal edilecek bu kazanın sebebi kurumdur.

Trafiğin merkezden yönetildiği sistemde telefon üzerinden iletişim kuruluyor. Makaslar döndürülüyor. Sinyalizasyon sistemi proje temelinde tamamlandığı için telefon üzerinden haberleşilerek tren yollarına ilişkin haberleşiliyor. Eğer sinyalizasyon sistemi olsaydı bu kaza yaşanmazdı, trenler birbirini görmeden uyarı gelirdi.”

MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI DA “SİNYALİZASYON YOK” DEDİ

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yusun Yener “Sincan-Ankara hattında henüz sinyalizasyon bulunmuyor. Yapım aşamasındaydı. Kazanın olduğu hatta makinistler birbirleriyle telsizle veya cep telefonu ile haberleşiyorlardı. Kazanın sebebi muhtemelen bu.” dedi.

Yine tren kazası, yeni üstünü örtme yarışı: 9 ölü, 47 yaralı