Dünyanın en popüler sosyal medya adreslerinden peşi sıra gelen ücretli abonelik testleri, sosyal mecranın yeni bir döneme geçiş yaptığını gösteriyor olabilir.
Sosyal medyanın çıkış noktası, insanların birbiriyle tanışması, fikirlerini paylaşması, takipleşmesi gibi sebeplerdi.
Bununla birlikte bugün geldiğimiz nokta, bu mecraları “içerik üreticileri” için bir geçim kaynağı haline getirdi. Pek çok içerik üreticisi, yayın yaptığı
sosyal medya adresi üzerinden çok önemli tutarlarda kazançlar sağlamakta. Bununla birlikte her sosyal medya adresinin içerik üreticilerine aynı imkanları sağlayamadığı da bir gerçek.
Örneğin arkasına
Adsense reklam platformunu alan ve bu sayede kazanç paylaşımı konusunda adeta rakipsiz olan
YouTube bu konuda hiç sorun çekmeyen nadir isimlerin başında geliyor.
Twitch ise, kendi benzersiz yöntemiyle içerik sağlayıcılarının kazanç sağlayabilme olanaklarını koruyan ve bu konuda sektörde ikinci sıraya yerleşen isim.
Ancak gel gelelim
Instagram ve
TikTok için bunları söylemek kolay değil. Her iki platformunda oturmuş bir kazanç paylaşım sistemi bulunmadığı için, içerik üreticilerinin kazanç sağlayabilmeleri için sponsorluklar, ürün reklamı gibi üçüncül yollara başvurmaları gerekiyor.
Her ne kadar şimdilik bu durumdan şikayetçi olan içerik üreticilerinin sayısı bir hayli az olsa da, TikTok ve Instagram gibi siteler değerli içerik üreticilerini rakiplerine kaptırmak istemiyor. İşte bu yüzden geçtiğimiz günlerde ilk olarak
Instagram’dan duyduğumuz ücretli abonelik sistemi çalışmalarına şimdide de
TikTok katıldı.
Her iki isimde de aslında
mantık aynı. İçerik üreticileri, diledikleri yeni paylaşımlarını sadece kendilerine ücretli abonelik sistemiyle katılan takipçilerine sunabilecek. Bu sistemin ne kadar başarılı olacağını ise zaman gösterecek.