Milyarder iş kadını Angela Chao'nun, Tesla marka otomobili ile yanlışlıkla geri vitese geçmesi sonucu geçirdiği kazada hayatını kaybetti. Bu kaza ile birlikte Tesla hakkındaki güvenlik sorunlarını gündeme geldi. Kaza sonrası Tesla kullanıcılarının  otomobillerinde vites değiştirme sorunu yaşadığı ortaya çıktı.

Foremost Group CEO'su Angela Chao, Şubat ayında Tesla marka otomobiliyle geçirdiği trafik kazası sonrası hayatını kaybetmişti. Chao, arkadaşlarıyla birlikte eğlenmek için çiftliğinde buluştu. Gecenin ardından çiftlik içinde bulunan 4 dakika mesafedeki evine gitmek için ABD'li elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın en büyük modeli olan 2020 model 'X'ine bindi. Chao, yanlışlıkla vitesi geriye taktı. Chao'nun vitesi düzeltemediği ileri sürülürken görgü tanıkları Chao'nun aracının geriye doğru gittiğini gördü. Gölete uçan otomobilde kapılar kitiltlendi Chao güçlendirilmiş camları kıramadı ve hayatını kaybetti. https://tele1.com.tr/tesla-turkiye-satislarinda-sert-dusus-1025677/

12 ŞİKAYET YAPILDI

HaberTürk'te yer alan habere göre, Business Insider, ABD Ulaştırma Bakanlığı tarafından tutulan tüketici şikayetleri veri tabanında Tesla'nın geri vites fonksiyonuyla ilgili 12 şikayete ulaştığını açıkladı. Bu şikayetlerin yedisi, Tesla'nın vites değiştirmeyi tasarlama şeklinin kafa karıştırıcı olduğunu, bazen geri vitese takmak istediklerinde arabayı çalıştırmalarına veya tam tersi duruma yol açmalarına neden olduğunu söyleyen kişilerden geliyor.Diğer beş şikayet ise araçlarının uyarı vermeden sürüş ve geri vites arasında geçiş yaptığını söyleyen kişilerden geliyor. Öte yandan, ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) de, son beş yılda, 2015-2023 model yılı Tesla Model 3, S ve Y araçlarında potansiyel vites değiştirme sorunları hakkında araç sahiplerinden yaklaşık 20 şikayet geldiğini bildirdi.

EKRANA TAŞINDI

Tesla Model X'te kullanıcılar direksiyon simidine takılı bir tahrik kolunu kullanarak vites değiştirebiliyor. Araç park halindeyken sürücünün vites değiştirmek için fren pedalına basması gerekiyor. Geriye gitmek için de, tahrik kolunu sonuna kadar yukarı itip serbest bırakmak gerekiyor. Model X'in kullanım kılavuzunda, aracın yalnızca otomobil durdurulduğunda veya saatte 8 km'den daha az hızda hareket edildiğinde geri vitese geçeceği belirtiliyor. Yeni Tesla modellerinde ise vites değiştirmek için dokunmatik ekran kullanılıyor. Fakat, her iki durumda da vites değişimi, otomatik şanzımanlı araçlarda kullanılan vites seçiciden veya manuel araçlardaki vites kolundan daha farklı bir kullanıma sahip.

TÜRKİYE'DE BİR MODEL VAR

2023'te Türkiye'ye giriş yapan Tesla, Almanya'da ürettiği Model Y otomobilini satışa sunuyor. Türkiye'de tek bir model ile varlık gösteren marka, 2023'te 12 binden fazla otomobil sattı. Böylece, Togg T10X'in Türkiye'de en çok satılan elektrikli otomobil Model Y oldu. Tesla, Türkiye'de meydana gelen kazalar ile zaman zaman gündeme geliyor. Geçtiğimiz günlerde Kayseri'de meydana gelen bir kazada, Model Y alev almış ve güçlükle söndürülebilmişti. Ekim 2023'te de, İstanbul Tuzla'da birçok Tesla yüklü bir tır, gece saatlerinde alev almıştı. Yangın sonucu tır üstündeki 5 adet Model Y kullanılamaz hale gelmişti. Görgü tanıkları, tırın üstündeki Tesla'lardan birini aniden 'patlaması' sonucu yangının çıktığını belirtmişti.
Kaynak: alinti