Yakın zamanda üç kişinin ölümüne neden olan bir Model S kazası, Tesla’nın Otopilot sistemine yönelik başka bir Federal soruşturmayı ateşledi.
Orange County Register’a göre, kaza 12 Mayıs’ta ABD, Newport Beach’te meydana geldi. EV’nin kaldırıma çarptığı ve inşaat ekipmanına çarptığı ve üç yolcunun da öldüğü bildirildi. Üç inşaat işçisi de hayati tehlikeleri olmayacak şekilde hastaneye kaldırıldı. Polis,
Tesla’nın Otopilotunun dahil olup olmadığını söylemeyi reddetti.
NHTSA geçtiğimiz Ağustos ayında, 2018’den bu yana ilk müdahale ekiplerinin park ettiği ve 17 yaralanma ve bir ölümle
sonuçlanan 11 kaza sonrasında Otopilot hakkında bir soruşturma başlattığını söyledi.
Tesla, sürüş işlerini
kolaylaştırmak için tasarlanmış Seviye 2 sürücü yardım sistemlerini piyasaya süren bir dizi
otomobil üreticisinden biri. Bu sistemler tam otonom sürüşten uzak (Seviye 4 veya 5) ve Tesla bu aracın sürücülerine yola dikkat etmelerini ve ellerini direksiyonda tutmalarını tavsiye ediyor.
NHTSA’nın kendisi, Ulusal Ulaşım
Güvenliği Kurulu (NTSB) tarafından, otomobil üreticilerinin Seviye 2 otonom araçlarında doğru güvenlik özelliklerini içermesini sağlamadığı için eleştirildi. NTSB başkanı
Jennifer Homendy, Tesla’nın en son Otopilot sistemi için “Tam Kendi Kendine Sürüş” terimini kullanmasını “yanıltıcı ve sorumsuz” olarak nitelendirdi ve “çok sayıda insanı teknolojiyi kötüye kullanmaya ve kötüye kullanmaya açıkça yanlış yönlendirdiğini” söyledi.