Tesla Gigafactory Almanya inşaatı durdu

Yayın tarihi: 19 Şubat 2020 Çarşamba 9:39 am - Güncelleme: 19 Şubat 2020 Çarşamba 9:39 am

Almanya’da büyük bir çevre katliamına dönüşmesi endişesiyle gündem olan Tesla Almanya Gigafactory  inşaatı mahkemenin emriyle durduruldu. 

Tesla’nın birkaç yıl önce ilk dev fabrikası Gigafactory ’yi ABD’de kurması büyük bir maceraya dönüşmüştü. Musk, Japon ortaklarından gelen milyar dolarlık fonlarla dünyanın en büyük fabrikasını kurma hayaliyle yola çıkmıştı.

Ancak fabrika kurulduktan ve çok da karlı bir şekilde çalıştığı anlaşıldıktan sonra Tesla dünyanın her yerine Gigafactory’ler kurmaya başladı.

Bu fabrikalarda, hem Tesla araçlarının ihtiyaç duyduğu hem de güneş panelleri kurulumu için gereken pil üniteleri üretilirken Tesla araçlarının imalatı da yapılıyordu. Şirketlerinin tüm lojistik ve üretim ihtiyacını tek bir merkezde toplayan Musk bu sayede önemli bir maliyet avantajı kazanmıştı.

Şu ana kadar iki tanesi Amerika’da biri de Çin’de kurulan Gigafactory’lerin dördüncüsü ise Avrupa kıtasına hizmet vermek için Almanya/Berlin’de kurulacaktı. Ancak Berlin’de fabrika inşaatı için devasa boyutlarda ağaç kesiminin yapılması çevrecileri ayağa kaldırdı.

Samsung Galaxy Z Flip! Katlanabilir ekranlı bu telefona ihtiyaç var mı?

Mahkemeye giderek inşaatın durdurulmasını isteyen çevrecilerin itirazlarını dinlemek isteyen mahkeme de şimdi geri dönüşü olmayacak bu inşaatın biraz bekletilmesine karar verdi. Gerçi Tesla şimdiden fabrika alanını tabanı için temeli attı ve keseceği ağaçları da kesti. Ancak çevreciler inşaatı iptal etmeyi başarabilirse, Tesla bu alanı yeniden ağaçlandırmak zorunda kalacak.

Öte yandan, Alman otomotiv endüstrisini çok zorlayan Tesla’nın Almanya’da kuracağı fabrika büyük önem taşıyor. Almanya, bu sayede Tesla’nın Alman devleri ile ticari ve teknolojik iş birliğine girmesini umuyor. Tesla geçtiğimiz haftalarda, Alman otomotiv devi Volkswagen’i tahtından ederek dünyanın en değerli ikinci otomobil üreticisi olmuştu.

Şu anda Tesla’dan daha değerli olan tek bir otomobil üreticisi kaldı. O da Japon Toyota. Ancak Tesla’nın hızlı yükselişi Toyota’yı da yakın tarihte tahtından indirebilir. Peki Tesla dünyanınen büyük otomobil üreticisi olmayı hak ediyor mu?

Her ne kadar kocaman Mars’ı ıskalamış olsa da, Tesla başka bir gezegene iki kapılı üstü açık kırmızı spor otomobil göndermiş tek marka olarak da tarihe geçmiş durumda. Tesla hakkındaki düşüncelerinizi yorum olarak yazarsanız, bu konuyu hep beraber tartışalım.