TELKODER’den 0850’li hatlar için çağrı

28 Mart 2022 Pazartesi

TELKODER’den 0850’li hatlar için çağrı

TELKODER tüketicilerin bazı tele satış ekiplerince aranarak yanlış bilgilendirilmesiyle gündemde olan 0850’li hatlar için BTK’ya çağrı yaptı.

Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER), tüketicilerin çoğunlukla abonesi olmadıkları internet servis sağlayıcılarının ürünlerini satmaya çalışan bazı tele satış ekipleri tarafından aranarak rahatsız edilmeleri ve yanlış bilgilendirilmeleri nedeniyle 0850’li numaraların “suçlu ve güvenilmez” ilan edilmesinin doğru olmadığına ve sektöre zarar verebileceğini belirtti.

Söz konusu “aldatıcı ve rahatsız edici telefon tacizlerinin ortadan kaldırılması için tüm lisanslı işletmecilerle birlikte uzun süredir çalışmalar yürüttüklerini” duyuran dernek, aramalarda 0850’li numaraların yanı sıra tüm sabit ve mobil telefon numaralarının kullanıldığını belirtti.

TELKODER ayrıca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) da önlem alması gerektiğini kaydetti.

‘BU HATLARI TÜM İŞLETMELER KULLANIYOR’

Konuya ilişkin açıklama yapan TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Halil Nadir Teberci, şunları söyledi:

“0850’li hatları Turkcell, Türk Telekom ve TTNET de dahil olmak üzere tüm işletmeciler kullanıyor. Dolayısıyla bu numaraların itibarlarının korunması telekomünikasyon sektörü için önem taşıyor. Telekomünikasyon işletmecilerinin geçmişte olduğu gibi sektöre zarar verdiği tespit edilen kişi ve kuruluşlarla çalışılmaya son vermeleri önemlidir.

Öte yandan, Türkiye’deki tüm telefon numaralarını BTK verir ve kullanılmalarını denetler. Bu konuyla ilgili olarak BTK’nın da denetimleri artırması çözüm adına fayda sağlayabilir. Zira, tüketicilerin kişisel bilgilerini ele geçirip, yanıltıcı bilgiler vererek bir hizmete yönlendirmeye çalışmak suç niteliği taşımaktadır. Sektörün kurallarını belirleyen ve denetleyen BTK’nın aynı biçimde sektörün sağlıklı gelişmesi ve tüketicileri gözetmesi adına bu sürecin hukuksal çözümü için de liderlik etmesi değerli olacaktır.”

Benzer Haberler