‘Tecavüzü özendiren’ reklam filmi tepki çekti

Yayın tarihi: 6 Haziran 2022 Pazartesi 11:09 am - Güncelleme: 6 Haziran 2022 Pazartesi 11:18 am

Hemen hemen her gün taciz ve tecavüz haberlerinin geldiği Hindistan’da Shot adlı parfümün reklamları, kadınların tecavüz korkusuyla alay ettiği için eleştirilerin hedefi oldu. İlk kez 2 Haziran’da yayımlanan görüntüler, “kadın düşmanı” olduğu ve “tecavüz kültürünü desteklediği” gerekçesiyle sosyal medya kullanıcılarının tepkisini çekti.

OdaTV’de yer alan habere göre; Reklamların birinde, 4 erkek ve bir kadın markette görülüyor. Erkekler, “Biz 4 kişiyiz ama sadece bir tane var” diye konuşurken kadın korkuyla arkasını dönüyor. Bunun ardından erkeklerin, rafta bir tane kalan deodorantla ilgili konuştuğu anlaşılıyor.

Kaçak göçmen İstanbul’da çok sayıda kadının görüntüsünü çekmiş

İkinci reklamdaysa bir çift yatak odasındayken 4 kişi içeri giriyor ve “Görünüşe bakılırsa sen denedin” diyor. “Evet” cevabının ardından erkeklerden biri “Sıra bizde” deyip yürümeye başlayınca kadın korkuyor. Ancak karakterin odadaki deodorantı aldığını görünce rahatlıyor.

Görüntüleri “hastalıklı ve iğrenç” diye niteleyen bir Twitter kullanıcısı, “Bu tür reklamlar nasıl onaylanıyor?” diye tepki gösterdi. Bir başka kişiyse reklamlarda imzası olan herkese “Yazıklar olsun” dedi. Ayrıca pek çok kişi reklamların yasaklanması çağrısı yaptı.

Enformasyon ve Yayıncılık Bakanlığı tarafından dün yapılan açıklamada, reklamların yayımına son verildiği duyuruldu. Bakanlık, videoların kaldırılması için Twitter ve YouTube’a da mektup gönderildiğini bildirdi.

Tecavüze uğradığını şikayet etmeye giden 13 yaşındaki kız çocuğu karakolda da tecavüze uğradı