Sosyal medya platformu TikTok‘ta trend olan ana malzemesi salatalık olan tariflerinin ardından İzlanda’da salatalık satışları ikiye katlandı. Çiftçiler, artan talebe yetişmediklerini ifade etti.

Sosyal medya fenomenlerinin susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı biber yağı kullanarak lezzetlendirdiği ince rendelenmiş salatalıkla yaptığı salata tarifinin TikTok’ta yayılması, İzlanda’daki çiftçileri zora soktu.

İzlanda’nın çiftçiler birliği olarak da bilinen “Bahçıvanlar Satış Şirketi”nden BBC’ye yapılan açıklamada, tarifin birdenbire popülerleşmesi nedeniyle ülkedeki çiftçilerin artan tüketici talebine yetişemediği kaydedildi.

Açıklamada, her yıl ülkede yaklaşık 2 bin ton salatalık üretildiği belirtilerek yalnızca TikTok trendinin değil, çocukların yaz tatilinden dönmesinin ve henüz yeterince üretim yapılmamasının da “salatalık kıtlığına” etkisi olduğu ifade edildi.

TikTok’ta akım oldu, satışlar katlandı! Çiftçiler salatalığa yetişemiyor

Salatalıklı tariflerin ülkede çok popüler olduğu aktarılan açıklamada, tarifte yer alan diğer malzemelerin de fazlaca satıldığı kaydedildi.

İzlanda’daki bir süpermarket zinciri Hagkaup da salatalık satışlarının iki kattan fazla arttığına işaret etti.

TikTok’ta yayın yaptı diye akrabalarından sokak ortasında darp! Saçından sürüklediler