Sürücü kursları kapanma noktasında

Yayın tarihi: 20 Haziran 2022 Pazartesi 9:47 am - Güncelleme: 20 Haziran 2022 Pazartesi 9:47 am

AKP iktidarının ekonomi politikalarını nedeniyle akaryakıta gelen ardı ardına zamlar birçok sektörü olumsuz etkiledi. Akaryakıtla beraber sürücü kurslarının girdi maliyetleri yüzde 300 arttı. Can çekişen kurslar, kapanma noktasına geldi.

İktidarın ekonomi politikaları sebebiyle birçok ilde toplu ulaşım esnafı kontak kapatırken asgari ücretli alışveriş sepetini dahi dolduramaz hale geldi.  Ekonominin etkilediği bir sektörde sürücü kursları oldu. Akaryakıt fiyatları başta olmak üzere girdi kalemleri kursları kapanmanın eşiğine getirdi.

Dünya’nın haberine göre; geçen yılın aralık ayında belirlenen taban fiyatın artık sürdürülebilir olmadığını belirten İstanbul Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu (İSKEF) Başkanı Murat Tekin, «Yılda bir sefer belirlenen taban fiyat uygulaması iki defa yapılmalı. Geçen aralık ayında bu fiyat belirlenirken yakıt giderleri 9 TL idi şimdi ise 30 TL oldu. Araç fiyatları iki katına çıktı. Asgari ücret 2.825 TL’den 4.250 TL oldu. Bu durum hem yakıt maliyetlerini hem de araba ve eğitmen giderlerini artırdı. Bunun yanında işyerlerinin kirası ve araç sigorta vergilerinin artması sürücü kurslarının ayakta durmasını zorlaştırıyor. İstanbul’da yaklaşık 700 sürücü kursu bulunuyor ve bir önlem alınmazsa bu kurslarımızın çoğu kapanmayla karşı karşıya kalacak” diye konuştu.

“ÇOĞU KURUM KAPANMAYLA KARŞI KARŞIYA KALACAK”

2021 Aralık ayında belirlenen ve bu yılın ocak ayında devreye giren yeni ehliyet kurs eğitim taban fiyatının Türkiye ortalamasının 2.900 TL olarak belirlendiğini ifade eden Tekin, “Hızla artan maliyetler, bu fiyatı sürdürülebilir olmaktan çıkarıyor. Sürücü kursları zor durumda ve zararına faaliyetlerini sürdürüyor. Böyle devam ederse çoğu kurum kapanmayla karşı karşıya kalacak. Talebimiz biran önce taban fiyat belirleyen komisyonun fiyatı günün koşullarına uygun güncellemesi”diye konuştu.

“YILDA BİR KEZ BELİRLENEN TABAN FİYAT ARTIK KARŞILAMIYOR”

Orta Anadolu Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkanı Serdar Tepeöz, “Sürücü kursları artan akaryakıt maliyetleri karşısında ekonomik olarak taleplerini karşılayamaz hale geldi. Sürücü kursu giderleri 2021 Aralık ayından bu yana yüzde 300 arttı. Sürücü kursları kapanmanın yanı sıra kurumlarını devretmeye çalışıyor” dedi. Sektörde bir kursiyerin maliyetinin 3.000 ila 3.500 lira arasında değiştiğini ifade eden Tepeöz, “Yılda bir kez belirlenen taban fiyat artık bunu karşılamıyor. İl il değişen taban fiyatın Türkiye ortalaması 2.900 TL. Bu oranın üzerine yüzde 15 ila yüzde 20 kâr payı koyuyoruz. Ancak artan maliyetler kârımızı eritti ve zararına faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu zor durumdan çıkmak için taban fiyatın en az 4 bin TL olmalı” dedi.

“50 BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLİYOR”

Türkiye’de 4.100 sürücü kursunun faaliyet gösterdiğini dile getiren Tepeöz, “Sektörde 50 bin kişi istihdam ediliyor. Sürücü kurslarına ayda 110 bin ila 130 bin kişi başvuruyor. Son dönemde alım gücünün düşmesi kursiyerlerin başvurusunu düşürdü. Sektörde yaklaşık yüzde 20 daralma oldu” dedi.

ÖTV İNDİRİMİ BEKLİYORLAR

Orta Anadolu Sürücü Kursları Başkan Yardımcısı Mehmet Göçmen de “Sürücü Kurslarının en büyük gider maliyeti olan yakıt giderlerinin sürekli artış göstermesi, araç maliyetlerinin ve sanayi parça giderleri trafik ve kasko giderleri işçilik maliyetlerinin artması ehliyet ücret ilanının yılbaşında tespit edilmesi nedeniyle kurslarımızı zor bir süreç bekliyor. Sektörümüze yönelik bir çok iş kolunda olduğu gibi devletimizden araçlarımızda ÖTV indirimi destek programı açıklanmalı” dedi.

 

Zamlar tüketimi düşürdü, tekel bayileri kapanmaya başladı