Dinleyiciler, bir programı en az 30 saniye dinledikten sonra puan bırakabilecek ve ortalama puan, en az 10 tanesi gönderildikten sonra programın açılış sayfasında görüntülenecek.

Spotify, özelliğin “dinleyicilerin yeni bir podcast’i ne zaman deneyeceklerine karar vermelerini kolaylaştırmak” için tasarlandığını ve bu derecelendirmelerin “yeni dinleyiciler çekmek için ilk şans olarak hizmet edeceğini” söyledi.

Spotify

Şirket, podcast yayıncılarını yayınların derecelendirmelerini söylemeye açıkça teşvik ediyor. Bu muhtemelen Spotify için birincil motivasyon kaynağı. İki yıl önce Apple Podcast’lerinde öfkeli hayranlar adil olmayan bazı derecelendirmeler yaparak gündeme gelmişlerdi. Bir yıl içinde muhtemelen aynı şeyin Spotify için de gerçekleşmesi mümkün olabilir.

Yine de kullanıcıları çekmek açısından aktif adımlar atan uygulama bu özelliği ile de yeni kullanıcılar ve içerik oluşturucular çekmeyi planlıyor diyebiliriz. Şirket yeni yıla yaklaştığımız bu son dönemde platformuna yenilik katan uygulamalar arasında karşımıza çıkıyor.

Sosyal medya platformları ciddi bir savaş içinde diyebiliriz. Birbirinden farklı yenilikler getiren şirketler bu yenilikleri daha fazla içerik üreticisi çekmek için yapıyor. Spotify’ın hali hazırda sağlam bir kullanıcı kitlesi var, devamında ne olacağı belli olmaz ancak Apple Music’in uygulamayı geçmesi pek söz konusu değil.

Yarım milyona Ford Puma mı olur?