Sızdırılan Facebook belgesi ortalığı karıştırdı

30 Nisan 2022 Cumartesi

Sızdırılan Facebook belgesi ortalığı karıştırdı

Facebook kullanıcı verilerini açıkça satmaya dayalı bir iş modeli olduğunun ortaya çıkmasından beri bazı gizlilik tartışmalarının odak noktası olmuştu. Ancak sızdırılan yeni bir belge, işlerin hayal edilenden bile kötü olduğunu ortaya koyuyor.

Sızdırılan Facebook belgesi ortalığı karıştırdı. Bir haber sitesinde verilen bilgiye göre bahsi geçen belgenin Facebook reklam ekibinden gizlilik mühendisleri tarafından yazılan ve doğrudan şirket yöneticilerine gönderilen bir rapor olduğu iddia ediliyor. Raporda mühendislerin, yöneticilerin Facebook kullanıcılarının verilerini korumak için yeni gizlilik önlemleri talep eden yerel yetkililerle ne şekilde başa çıkabileceğine dair verdiği öneriler yer alıyor. Ancak rapora göre Facebook mühendisleri dahi şirketin kullanıcı verilerinin nasıl yönetileceği üzerinde hiçbir kontrolü olmadığı konusunda fikir birliğine varmış gibi görünüyor. Facebook Reklam ekibi raporda, sosyal ağ yöneticilerini, şirketin hükümetlere gizliliğin korunması konusunda herhangi bir güvence vermekte zorlanabilecekleri konusunda uyarıyor.

 

Raporda “Sistemlerimizin verileri nasıl kullandığı konusunda yeterli düzeyde kontrole ve bilgiye sahip değiliz. Bu nedenle kontrollü politika değişikliklerini öngöremiyoruz ve ‘X verilerini Y amacı için kullanmayacağız’ gibi taahhütleri güvenle veremiyoruz” notu göze çarpıyor. “Oysa yetkililerin yapmamızı beklediği şey tam olarak bu, ama kontrol sahibi olmamamız hatalarımızı ve yanlış beyan riskimizi artırıyor.”

 

Facebook belgesi

Rapor Facebook’un veritabanının “açık sınırlara” sahip olduğunu, böylece birinci taraf kullanıcı verilerinin, üçüncü taraf verilerinin ve hatta hassas verilerin hepsinin bir arada saklandığını ortaya koyuyor. Sonuç olarak, bu verilerin belirli bir parçasını kontrol etmek kolay bir iş değil. Bir Facebook sözcüsü, şirketin düzenlemelere uymadığını reddetse de, isimsiz bir başka çalışan durumu “tam bir saçmalık” olarak nitelendiriyor.

 

Bu yılın başlarında Mark Zuckerberg, Meta’nın IOS kullanıcılarını hedefleyerek reklam altyapısını yeniden inşa ettiğini duyurmuştu. Geçen yıl Uygulama İzleme Şeffaflığı’nın piyasaya sürülmesinden bu yana sosyal ağ 10 milyar dolardan fazla gelir kaybetti. Aynı zamanda Facebook, Apple’ın hem kullanıcılar hem de işletmeler için “zararlı” olduğunu iddia ettiği gizlilik politikalarını eleştirmeye de devam ediyor.

Sony bir oyun koruma ekibi kuruyor

Benzer Haberler