Samsung küresel pazarda güç kaybetti

Yayın tarihi: 28 Ocak 2021 Perşembe 8:30 am - Güncelleme: 27 Ocak 2021 Çarşamba 7:15 pm

Hali hazırda akıllı telefon pazarının liderliğini Samsung’un yürüttüğünü söyleyebiliriz. Bir dönem Huawei satışlar bazında öne geçmiş olsa da bu liderlik çok uzun sürmedi. Malum sebeplerden ötürü Huawei Apple’ın bile gerisine düştü.

Güney Koreli teknoloji devi tekrardan liderlik koltuğunu ele geçirse de satış bazında önemli bir artış yakalayamadı. Çünkü Huawei haricindeki Çinli şirketler küresel pazarda muazzam bir büyüme yakaladılar.

Başta Xiaomi olmak üzere Oppo, realme ve Vivo gibi isimler hem Asya, hem de Avrupa’da hatırı sayılır bir müşteri kitlesine erişti. Hal böyle olunca, Huawei’nin kaybettiği müşteri kitlesi de bu markalara kaymış oldu.

Samsung

Peki bu dönemden sonra ne olacak? Açık konuşmak gerekirse Samsung’un işi pek de kolay değil. Türkiye pazarında günden güne kan kaybeden Güney Koreli şirket, küresel pazarda da git gide eski gücünden uzaklaşıyor.

Bu durumu basit bir örnekle somutlaştırmak da mümkün. Uzun bir süredir Hindistan pazarındaki liderliğini kimselere kaptırmayan Güney Koreli şirket, 2020’de iki basamak birden gerilemiş ve Oppo ile Xiaomi’nin arkasında kalmıştı.

Sadece Hindistan değil, Asya’daki pek çok pazar için aynı durum söz konusu. Bakalım Güney Koreli şirketin yetkilileri bu düşüşe dur diyecek yeni bir formül geliştirecek mi? Bunu zamanla göreceğiz.

Samsung Galaxy Watch EKG çekme özelliği 31 ülkeye daha yayılıyor