Sabiha Gökçen’de pistten çıkan Pegasus uçağının karakutusu çözümlendi! İşte kazanın sebebi

Yayın tarihi: 17 Mart 2022 Perşembe 1:33 pm - Güncelleme: 17 Mart 2022 Perşembe 1:43 pm

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı‘nda 3 kişinin öldüğü 180 kişinin de yaralandığı uçak kazasına ilişkin uçağın karakutusu çözümlendi. Raporda yabancı uyruklu yardımcı pilotun Türkçe anonsları anlamamasıyla uçuş komutlarına müdahale edememesine yol açtığı belirlendi. Ayrıca inişe geçmeden 6 dakika önce uçağa bir yıldırım isabet ettiği öğrenildi.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelen uçak kazasına ilişkin kaza kırım raporu tamamlandı. Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı, 5 Şubat 2020’de 177 yolcu ve 6 mürettebatın bulunduğu İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayollarına ait yolcu uçağının pistten çıkması sonucu 3 kişinin hayatını kaybettiği kazaya ilişkin uçağın karakutusu çözümledi.

YILDIRIM İSABET ETTİ

Kaza kırım raporuna göre, inişe geçmeden 6 dakika önce uçağa bir yıldırım isabet etti. Bu da pilotlardaki stresi artırdı. Yardımcı pilot, Pegasus teknik birimi ile bir irtibat sağladı.

FARKLI BİR PİSTE İNMEYE ÇALIŞTI

Kokpit ekibi inişe geçmek istedikten sonra, havalimanı yaklaşma anons sistemi pilotları 06 kuzeydoğu yönündeki 06 pistine yönlendirdi. Kokpit ekibi ise havalimanı yaklaşma sisteminin verdiği 06 pisti yerine tam ters istikametteki 2-4 pistine iniş planladı.

Sabiha Gökçen’e iniş yapan uçak parçalandı! Üç yolcu hayatını kaybetti, 179 kişi yaralandı. Kule pilotları uyarmış

ANONSLAR TÜRKÇE

Hava Trafik Kontrolörünün iniş öncesi mevcut hava koşulları ve pistin durumunu Türkçe bilgilendirdiği ortaya çıktı. Bu da yabancı uyruklu yardımcı pilotun Türkçe anonsları anlamamasıyla uçuş komutlarına müdahale edememesine yol açtı.

Heyet raporuna göre uçağın son iniş safhasında sürat ve pozisyonunun da inişe uygun olmadığı ortaya çıktı. Taksi yolu civarında uçağın kuyruk hızının anormal artışa geçtiği yine raporda yer aldı.

FRENLEME SİSTEMİNİ DEVRE DIŞI BIRAKTI

Rapora göre Kaptan Pilot Mahmut Arslan’ın frenleme sistemini inişten önce devre dışı bıraktı. Rapora göre, kaptan pilot 6 saniye gecikmeli olarak manuel frenleme yaptı. Bu manuel frenlemenin de pistin sonuna gelinirken yavaşlamayı sağlamadı.

NE OLMUŞTU?

İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayolları’na ait uçak, 5 Şubat 2020 tarihinde inişten sonra Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistten çıkmış, üç parçaya ayrılmıştı. 3 kişinin hayatını kaybettiği, 180 kişinin yaralandığı kaza ile ilgili Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı soruşturma başlatmıştı. (TRT Haber)