CHP Genel Başkanı Özgür Özel ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 3 ilçeden geçecek, yaklaşık 2 milyonluk bir nüfusa hizmet verecek, 11 istasyonlu, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı’nın Ataşehir şantiyesinde incelemelerde bulundu. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar ve Raylı Sistem Projeler Müdürü Setenay Uludağ’dan projenin geçirdiği değişimler ve geldiği nokta hakkında bilgiler alan Özel ve İmamoğlu, şantiye alanında açıklamalarda bulundu.
"Aslında yeterince tartışılmadan, İstanbul'a dayatılarak ve bir önceki yüzyılın ihtiyacı olarak düşünülen, yani fiili takasların yapıldığı, finans merkezlerinin, bankaların, bankerlerin aynı sokakta olduğu dönemlerin mantığıyla yapılmış bir proje. Ve kentin, özellikle orada yaratacağı yoğunluk, özellikle trafik yoğunluğu düşünülmeden yapılmış bir işti. Başkanımızın dediği gibi, ilk dedikleri zamanlarda açsalardı, orada çalışacak 5 binler, 10 binler ve onların araçları, gerçekten yoğun olan trafiği çok zor duruma getirecekti, çok sıkıntıya sokacaktı. Ben, buraya TBM’in indiği gün de buradaydım. O zaman da anlatılmıştı. Hat, Finans Merkezi’ne yetiştiği takdirde büyük bir sorunu çözecek ve büyük bir kaosa engel olacak bir projeydi. Bir boyutuyla öyle ama diğer boyutuyla da dediği gibi Başkan’ın, kuzeyden güneye çok önemli bir ihtiyacı ortadan kaldıracak bir proje. Bu kadar hızlı ilerlemesi muhteşem.
“BUNUN MECLİS’TE KAVGASINI YAPTIĞIMI HATIRLIYORUM”
Ben, bunun Meclis’te kavgasını yaptığımı hatırlıyorum. Dönemin İBB Genel Sekreter Yardımcısı pozisyonunuzdaki kişisi, sonradan Ulaştırma Bakanı oldu. Sonra da bizi metro yapmamakla suçladı. Bu metroları kendisinin başlattığını söylüyordu. Biz, sizden aldığımız ilk verilerle, ‘Yüzde 5’te bırakmışsınız. 3 sene boyunca hiç ilerlememişsiniz. Şimdi biz buna para bulacağız, kaynak bulacağız, yapacağız’ diyorduk. Yüzümüzü kara çıkarmadınız CHP’nin. Dört dörtlük, övünç vesilesi bir iş oldu. Bu kadar hızlı ilerleyip, seneye de tam anlamıyla hizmete girecek olması, büyük bir başarı. Ben, emeği geçen herkesi ayrı ayrı kutluyorum. Bir de çok güzel bir şey var. Ben bazı yerlere gidiyorum, gittiğimizde insanlar, son derece mutsuz çalıştığı yerde ve böyle asık suratlarla, yorgun suratlarla… Burada üzerinde yelek, başında baret gördüğüm herkesin yüzünde güller açıyor. Bu çok iyi bir şey. Bu, kurumun nasıl yönetildiğini ve çalışanların memnuniyetinin, bir takım gibi adanmışlık ruhunun göstergesi. Öyle gülen yüzlerle İstanbul'un yüzünü güldürenlere selam olsun.
“DURAĞAN OLAN ŞANTİYEYİ, HİÇ DURMADAN BU GÜNE KADAR TAŞIDIK”
İncelemelerde bulundukları hattın 2017’de ihalesinin yapıldığını hatırlatan İmamoğlu da açıklamasında, “İşe başlandı gibi gözükse de neredeyse 2-2,5 sene sonra start verebildik. Çünkü, o ana kadar bir finansman, kaynak buraya üretilemedi. Bu tarz yatırımların da gerçekten öz sermayeyle dönüştürülebilecek yatırımların ötesinde bir maliyeti söz konusu. O an itibariyle, gelir gelmez bizim ilk çabalarımızla finansman bulduğumuz noktalardan birisi buydu. Ekim-Kasım 2019 gibiydi. Aslında durağan olan şantiyeyi, hiç durmadan bugüne kadar taşıdık ve inşallah önümüzdeki sene bu aylarda, ekim-kasım aylarında bu hattı İstanbul'umuza kazandırmış olacağız. Tabii Finans Merkezi açısından çok önemli bir hat. Şu anda Finans Merkezi yavaş yavaş yerleşiyor. Dolayısıyla, bir nevi eş zamanlı bitirmiş olduk. Hatırlarsanız Finans Merkezi, aslında 3-4 sene önce bitecekti. Bitseydi, bu metro yoktu. Biraz onun da gecikmesi, bunu biz aldıktan sonra toparlamamız, şimdi böyle eş güdümlü, eş zamanlı bir arada hizmete girmiş olacak. Bu, kuzey-güney ekseninde, Anadolu yakası için çok değerli hem Ümraniye hem Ataşehir hem Kadıköy'ü birbirine bağlayan çok değerli bir hat olacak. İnşallah seneye de hep birlikte açılışını yapacağız” ifadelerini kullandı.