Ankara'da gerçekleştirilen Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu'nun açılışında konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, eğitimde kademeler arası geçişin önemine vurgu yaptı. Yelkenci, öğrencilerin ortaokuldan liseye ve liseden yükseköğretime geçişlerinde onları her yönüyle kapsayacak bir sistemin geliştirilmesinin zorunlu olduğunu belirtti. Ayrıca, mevcut 4+4+4 eğitim sisteminin son dört yılının yeniden değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
YELKENCİ'NİN YENİ SİSTEMİ ÖVMESİ AKILLARA 'ESKİ SİSTEM YETERSİZ MİYDİ?' SORUSUNU GETİRDi
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, son dönemde ölçme ve değerlendirme araştırmalarıyla ilgili yoğun bir çalışma içerisinde olduklarını belirterek, "Bununla ilgili çalışmamız mevzuat çalışmalarıydı. Mevzuatla beraber özellikle sınıf içi ölçme kapsamında açık uçlu soruların kullanılması zorunluluğu ve önceliği getirildi. Bu mevzuatla öğrenci ve öğretmenlere geri bildirimlerin, analizlerin yapılması, ilkokullarda öğrencinin gelişimin izlenmesi maksadıyla sınavların kaldırılması, oyun temelli değerlendirmeleri merkeze aldık. Ulusal ve uluslararası izleme araçlarının takibini yaptık. Uluslararası sınav izleme araçlarından da istifade ettik. Sınıf içi ölçme ve değerlendirme süreçleri içerisinde öğretmenlerin güçlendirilmesini hedef aldık" diye konuştu.
'İKİ AYAĞIMIZ BİR PABUCA GİREBİLİR'
Milli Eğitim Bakanlığı'nın politikalarını belirleyen pek çok etken olduğunu kaydeden Yelkenci, "İleriye yönelik bir öngörü olarak bunu kabul edin. Beceri örgüsü temelli bir müfredatın bugünkü öğrenciyi sadece çoktan seçmeli bir sınavla seçen bir yaklaşımın, kötürüm bir yaklaşım olacağı şüphesizdir. Kademeler arası geçiş; gerek ortaokuldan liseye, gerek liseden yükseköğretime geçişte öğrenciyi bütün boyutlarıyla ele alacak bir sistemi geliştirmek kaçınılmaz. Eğer bunu bugünden yapmazsak, daha sonrasında iki ayağımızın bir pabuca gireceğini söylemek çok zor bir şey olmasa gerek. Kademeler arası geçişte, bir başka husus da mesleki teknik eğitimde niteliği artırmak. Doğrudan ilişkili olan bir başka husus da 4+4+4 sisteminin son 4 yılı. Bu son 4 yılı da yeniden ele almamız gerektiği şüphesiz aşikardır" dedi. Sempozyum, açılış konuşmalarının ardından yurt içi ve yurt dışından katılımcıların sunumlarıyla devam etti.
4+4+4 SİSTEMİ NEDİR?
Türkiye'de eğitim yapısını şekillendiren önemli düzenlemelerden biri olan 4+4+4 sistemi, 2012 yılında hayata geçirilen bir yasal değişiklikle zorunlu eğitim süresini 12 yıla çıkardı. Sistem, öğrencilerin eğitimlerini üç ayrı kademede; ilkokul, ortaokul ve lise olarak tamamlamalarını öngörmekte.