ODTÜ Öğrencisi İrem Kütük’ün kampüste seyir halindeki kamyonetin damper kapağının çarpması sonucu ölümünün arkasındaki ihmaller zincirini ortaya çıktı.

ODTÜ Öğrencisi İrem Kütük’ün kampüste seyir halindeki kamyonetin damper kapağının çarpması sonucu ölümünün arkasındaki ihmaller zincirini ortaya çıktı. Kamyonet kapağının yana doğru açılır biçimde değiştirilmesi, daha önce de kapağın seyir halinde açılması, Tahir Kepelek’in şoför kadrosunda olmaması cinayet gibi kazananın nasıl meydana geldiğini gözler önüne serdi.

ODTÜ psikoloji bölümü son sınıf öğrencisi 21 yaşındaki İrem Kütük’ün ölümü arkasındaki birçok ihmali de ortaya çıkardı. Geçtiğimiz gün ODTÜ’nün 100. yıl semtindeki A4 kapısından girerek okula giden Kütük, karşıdan gelen kamyonetin seyir halindeyken açılan kapağının çarpması sonucu hayatını kaybetti. Olayın ardından başlatılan soruşturma kapsamında Kamyonetin Şoförü Tahir Kepelek tutuklandı. 27 yıldır ODTÜ’de çalışan Kepelek, emniyet ve savcılıkta verdiği ifadede çok pişman olduğunu söyledi. Kamyonet kapağını tutan iki emniyetin olduğunu anlatan Kepelek, kendisinin emniyetlerden üsttekini kapattığını, alttakini ise kısa mesafeye yavaşça gideceği gerekçesiyle kapatmadığını söyledi.

İş tanımında şoförlük yok iddiası

Evrensel’den Birkan Bulut’un haberine göre, Kepelek’in iş tanımında şoförlük yoktu. Ancak buna rağmen şoförlük yaptırılan Kepelek’e bu iş için İç Hizmetler Müdürlüğü tarafından bir belge verildiği belirtiliyor. Ancak belgenin ne olduğu bilinmiyor.

Aşağı doğru açılan kapağı değiştirdiler

Ayrıca İrem Kütük’ün ölümüne sebep olan kamyonet kapağının 5 ay önce değiştirilmiş. Genelde bu tip araçlarda damper kapağı aşağı doğru açılırken, neden yana açılır şekilde değiştirildiği ise bilinmiyor. Bulut’a konuşan bir ODTÜ çalışanı “Böyle bir modifiyeyi 4-5 ay önce yaptılar fakat ruhsata işlediler mi, araç muayeneden geçti mi o haliyle, bilmiyorum. Ancak muayeneden geçmesi zor” dedi.

‘Kapak daha önce de açılıyordu’

ODTÜ çalışanı bir işçi ise kazanın nasıl “geliyorum” dediğine dikkat çekti. Kamyonetin damper kapağının daha önce de seyir halindeyken açıldığını anlatan işçi, açılan kapağı elle kapatmak zorunda kaldıklarını söyledi. Buna rağmen herhangi bir önlem alınmadan kam-yonetin trafiğe çıkmasına izin verildiğini ifade eden işçi, İrem Kütük’ün ölümünden sonra İç Hizmetler Müdürünün de katıldığı bir toplantı yapıldığını ve şoförlere dikkatli olmalarının söylendiğini aktardı. İşçi, ikinci emniyetin kapatılmasının uzun sürmesi ve zor olması nedeniyle genellikle tek emniyetin kapatıldığını söyledi.

‘İhmallerin tek sorumlusu şoför değil’

Kepelek’in Avukatı Burcu Aslan, Kepelek’in iş arkadaşlarının kendisine aktardığı ve ifade tutanağında da yer alan bu ihmallerden müvekkilinin tek başına sorumlu olamayacağını söyledi. Ayrıca ODTÜ’nün Kepelek için avukat görevlendirmediğini ve işçisine sahip çıkmadığını belirten Aslan, kendisinin CMK avukatı olarak bu soruşturmaya atandığını aktardı. Aslan, “ODTÜ’nün Tahir Kepenek’i kurban olarak seçtiğini’ söyledi.

ODTÜ iddiaları yanıtsız bıraktı

Evrensel’in iddiaları sormak üzere gittiği ve İrem Kütük’ün ölümüne sebep olan kamyonetin kayıtlı olduğu Taşıt İşleri Müdürlüğü’ndeki yetkililer ise sorulara yanıt vermekten kaçındı. Daha öncede olay ile ilgili bilgi almak için aranan İç Hizmetler Müdürlüğü, bilgi vermemişti. 27 Kasım tarihinde ODTÜ kampüsüne kaza ile ilgili haber yapmak amacı ile girmek isteyen gazetecilere ise ODTÜ yönetimi izin vermedi.

ODTÜ’den yazılı açıklama

Öte yandan ODTÜ Rektörlüğü tarafından yapılan yazılı açıklamada, özetle “Üniversitemiz bu süreçte ilgili makamlarla her türlü işbirliği içinde olayın aydınlatılması için çalışmaktadır. Bu süreç tamamlandığında tüm detaylar kamuoyuyla paylaşılacaktır” demekle yetinildi.