Netflix, kullanıcı kayıplarını en aza indirmek için geliştirdiği reklamlı abonelik sisteminin özelliklerini kıstıkça kısıyor.
Netflix, hem dünyanın hem de ülkemizin en popüler video akış platformlarından biri konumunda. Her ne kadar son zamanlarda karşısında Disney+ gibi oldukça güçlü bir rakip çıksa da, şirket yine de şu an için liderliğini korumaya devam ediyor. Öte yandan gelen son iki çeyrek verisi, Netflix’in bir türlü kullanıcı kaybını engelleyemediğini ortaya koydu. Bilindiği üzere Netflix, son zamanlarda abonelik ücretini hatırı sayılır bir oranda arttırmış ve aynı zamanda şifre paylaşımlarını sonlandırabilmek için de aktif takibe başlamıştı. Tüm bunların üzerine bir de kullanıcıların içeriklerin yetersizliğinden şikayetçi olması eklenince, kullanıcı kayıpları kaçınılmaz bir hale ulaştı. Bununla birlikte Netflix’in kullanıcı kaybını engellemek için en çok güvendiği projesi, reklamlı abonelik sistemi. Netflix şimdilik bu konuda çok fazla açıklama yapmazken, şirkete yakın kaynaklardan servis edilen bilgilere göre, Netflix reklamlı abonelik sisteminde indirme özelliğini devre dışı bırakacak. Yani bir diğer ifade ile, eğer reklamlı aboneliği kullanıyorsanız daha sonra okulda, işte ya da uçakta izlemek için içerikleri cihazınıza indiremeyeceksiniz. Ayrıca geçtiğimiz günlerde gelen bir diğer bilgiyle bu abonelik sisteminde standart abonelere sunulan tüm içeriklerin bulunmayacağı ve reklamlı sürümü kullananların bazı içeriklere ulaşamayacağı da belirtilmişti. İşte tüm bu bilgiler bir arada değerlendirildiğinde, Netflix’in reklamlı abonelik sisteminin çok fazla talep alması sanki pek mümkün değilmiş gibi görünüyor.
Muhabir: ecevit bıktım