Dijital içerik üreticisi Netflix, oyun sektöründe var olma ısrarını sürdürüyor. Amerikalı medya devinin hedefi ise çok büyük.
Netflix için dijital medya sektörünün en önemli isimlerinden biri diyebiliriz ancak şirketin oyun dünyasındaki girişimleri için aynı şeyleri söylemek pek mümkün değil. Nitekim bugüne kadar platformda kullanıma sunulan oyunların, tüm Netflix kullanıcılarının %1’indan daha azı tarafından denendiği hatırlanıldığında bu kadar az tercih edilen bir sektörde ısrarcı olmanın ne kadar mantıklı olduğu şüpheli. Ancak anlaşılan Netflix bu şekilde düşünmüyor gibi görünüyor. Amerikalı medya devine yakın kaynaklardan gelen bilgilere göre, şirket şimdide bulut oyun sektörüne giriş yapıyor. Hatta durum öyle ciddi ki, şirketin amacı Xbox Cloud Gaming ve GeForce Now’a rakip olabilmek. Bu amaç uğruna şirketin oldukça üst düzey isimleri bünyesine kattığı ve toplamda 50’den fazla oyun için yol haritası hazırladığı belirtiliyor. Öte yandan şirketin üçüncü çeyrek mali raporları da büyük bir merakla bekleniyor. Bilindiği üzere yılın ilk iki çeyreği Netflix için pek de iyi geçmemişti. Art arda iki çeyrekte de milyonlarca kullanıcı kaybı yaşayan platform, bu kötü gidişe bir dur diyebilmek için birçok önemli tedbire başvurdu. Ancak bu tedbirlerin birçoğunun sonuca yansıması için en az birkaç ayın geçmesi gerekiyor. Hatta uzun zamandır üzerinde konuşulan reklamlı paketin de Kasım ayı içerisinde kullanıma sunulacağı düşünülürse, üçüncü çeyrek raporları için de çok umutlu olmamak gerektiği söylenebilir.
Muhabir: ecevit bıktım