Netflix abone kaybetmeye devam ediyor

Yayın tarihi: 21 Temmuz 2022 Perşembe 9:00 am - Güncelleme: 20 Temmuz 2022 Çarşamba 1:27 pm

İlk çeyrekte 200 bin abone kaybetmesinin ardından kendisini bir krizin içinde bulan Netflix, bu çeyrekte de 1 milyon abone kaybetti.

Hatırlayacağınız gibi birkaç ay önce Netflix, kendisini ciddi bir finansal krizin içinde buldu. Orijinal içerik alanına girdiği günden beri kullanıcı sayısını sürekli artıran şirket, 2022’nin ilk çeyreğinde, yıllar sonra ilk kez kullanıcı kaybetti. Şirketin büyüme hızındaki bu düşüş, yatırımcıların Netflix’e olan güvenini sarstı ve şirketin hisseleri bir anda çöktü. Bugün şirketin hisselerinin değeri yılın başında olduğunun yarısından bile az.

Büyümesinin yavaşlaması ve artan rekabet sebebiyle kendisini bir anda finansal bir krizin içinde bulan şirket, son birkaç aydır bu krizin içinden çıkmak için çeşitli hamleler yapıyor. Masrafları kısmak için orijinal içerikleri konusunda farklı bir yol izleme ve para harcayacağı projeler konusunda daha seçici davranma kararı alan şirket, bunun yanı sıra bazı çalışanlarını da işten çıkararak personelde küçülmeye gitti.

Netflix

 

Netflix, sadece masrafları kısmakla yetinmedi. Yeni stratejiler de geliştirmeye başladı. Şu sıralar reklamlı yeni bir paketi test etmekte olan şirket, ayrıca çok yakında hesap paylaşımını yasaklayarak kullanıcı sayısını arttıracak bir hamle yapmaya hazırlanıyor. Ancak Netflix bu hamleleri yaparken kan kaybetmeye devam ediyor.

İlk çeyreğin sonunda 200 bin abone kaybettiğini açıkladıktan sonra kendisini bu krizin içinde bulan şirket, bugün de yılın ikinci çeyreğinin sonuçlarını açıkladı ve şirket için ne yazık ki sonuç değişmedi. Çünkü Netflix 2022’nin ikinci çeyreğinde neredeyse bir milyon abone kaybetti. Şimdi asıl soru bu yeni kaybın şirketin hisselerini nasıl etkileyeceği. İlk çeyrekteki abone kaybının ardından kendisini bir serbest düşüşün içinde bulan şirket, dünkü açıklamalarının ardından daha büyük bir krizle karşı karşıya kalabilir.

Şirket yönetimi ise önümüzdeki çeyrekte bu seyrin tersine döneceğini söylüyor. Şirket, üçüncü çeyrekte yeniden kullanıcı kazanmaya başlayacaklarını ve 1 milyon yeni abone ekleyeceklerini söylüyor. Netflix’in bu iddiasını gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğini bekleyip göreceğiz.

Omix MixBuds ANC Pro gerçek kablosuz kulaklığı gördünüz mü?