Çocuğunuz için yeni tehlike: Momo!

Yayın tarihi: 6 Mart 2019 Çarşamba 3:24 pm - Güncelleme: 7 Mart 2019 Perşembe 5:13 pm

Küçük çocuklarınızın, Youtube’da izlediği çizgi film, masal, çocuk videoları izlerken reklam olarak ortaya çıkan “Momo” çocukların psikolojisinin bozulmasına ve kendilerine zarar vermesine yol açıyor. Youtube ise bu reklam videolarını halen yasaklamıyor. Tehlike artıyor, şimdi ise “Minecraft” isimli milyonlarca kişinin oynadığı oyunda çıkmaya başladı.

Momo bir animasyon reklamı. Ancak içeriği küçük çocuklar için son derece tehlikeli. İlk başta Youtube videolarında reklam olarak çıkmaya ardından özellikle çocukların izlediği videolara reklam olarak girdi. Şimdi ise Minecraft isimli pek çok çocuğun başından ayrılmadığı dünyaca ünlü oyuna girdi.

YOUTUBE YASAKLAMIYOR, TEHLİKE ARTIYOR

Youtube videolarında reklam olarak çıkan Momo, Youtube tarafından yasaklanmadığı için pek çok ailenin, çocuk derneklerinin ve internet kullanıcılarının tepkisini çekiyor.
Bir zamanlar adından çok söz ettiren şimdilerde etkisi azalsa bile halen devam eden “Mavi Balina” isimli intihar oyunu gibi bu animasyonda çocuklara psikolojik saldırıda bulunuyor. Çeşitli aşamalarda beyni yıkanan çocuklar belli görevleri yerine getirerek intihar ediyor.

AYNI KONSEPT AMA HEDEF KÜÇÜK ÇOCUKLAR

Milyonlarca küçük çocuğun, sevdiği çizgi film, masal videolarında ve oyun videolarında özellikle reklam olarak bu video çıkıyor. Momo, arkada bir hipnotizma animasyonuyla çıkıyor ve bunun yanı sıra farklı şiddet unsurlarını oyuncaklar üzerinden teşvik ediyor.

MOMO OYUNU NEDİR?

İlk olarak Latin Amerika üzerinden yayılmaya başlayan ve etkilerini Fransa, ABD ve Nepal ülkelerinde de hissettirmeye başlayan Momo; korku ve dehşet uyandıran bir yüzle WhatsApp aracılığıyla kullanıcıların karşısına çıkıyor. Korku filmlerindeki karakterleri aratmayan Momo, dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulaması WhatsApp üzerinden kullanıcılara şiddet içerikli fotoğraflar veya tehdit içerikli mesajlar gönderiyor.

‘JİLETLE BİLEKLERİ KES’ DİYOR

Momo animasyonu hipnotize etmeye çalışan bir algı yaratıyor izleyenlerde. Şiddet unsurlarını teşvik eden Momo karakteri çocuklara sanki bir oyunmuş gibi kesici aletlerle bileklerini kesmeyi gösteriyor. Kesici aletleri de oyuncak gibi gösteriyor ve bunları bulun ve dediğimi yapın diyor.

‘DEDİKLERİMİ YAPMAZSAN GECE SENİ UYURKEN BULURUM’

Momo karakteri animasyonlu reklamda tüm bunları söyleyerek çocukları teşvik etmeye çalışıyor ve eğer yapılmadığı taktirde tehdit ediyor. Video sonunda “Momo” eğer yapmazsanız uyurken gelir sizi bulurum diye bir tehdit ile bitiyor. Videolar İngilizce olsa da görsellerden belli bir çıkarım yapılabiliyor ve en basit olarak küçük çocuklarda nedensiz korkulara sebep oluyor.

UZMANLAR UYARIYOR

Pedagoglar ve sosyal medya uzmanları aileleri uyarıyor ve özellikle küçük çocukların Youtube’dan video izlerken veya oyun oynarken sıkı bir şekilde gözetim ve denetim uygulanması gerektiğini vurguluyor.