New York Times’ın haberine göre yerel haberleri almak, hava durumunu öğrenmek ya da başka bilgileri edinmek için cep telefonlarında konum bilgisini açan kullanıcıların verileri en az 75 şirket tarafından toplandı.

Bu bilgilerde kullanıcıların kimlikleri yer almıyor. Ancak sadece ABD’de bu bilgi yaklaşık 200 milyon mobil aygıttan toplanıyor.

GÜNDE 14 BİN KEZ KONUMUNUZ HAKKINDA BİLGİ TOPLUYOR

Gazetenin edindiği bilgiler, kullanıcıların hareketlerindeki birkaç metrelik değişikliğin bile takip edildiğini, bu bilginin günde en az 14 bin kez güncellendiğini ortaya koydu.

Kullanıcıların konum bilgilerini toplayan şirketler, bu verileri ya kendileri kullanıyor ya da reklamcılara, finans kurumlarına ya da tüketici davranışlarını takip eden yatırım fonlarına satıyorlar.

IBM, Foursquare, Goldman Sachs ve Paypal bu şirketler arasında başı çekiyor.

Bini aşkın popüler uygulama ise konum paylaşma kodu kullanıyor. Bu şekilde konum verisi toplamayan bir uygulama kullanılsa dahi konum bilgisi üçüncü parti bir şirket tarafından toplanabiliyor.

ŞİRKETLERE GÖRE KONUM AÇIKSA KONUM BİLGİSİNİ TOPLAMAK ‘MÜBAH’

Ancak şirketler kendilerini kullanıcıların sadece verilerini topladıklarını ancak kimlik bilgilerine dokunmadıklarını iddia ederek savundu. Konum hizmeti veren şirketlerin çoğu da konum bilgisinin açık olması halinde her türlü verinin toplanabileceğini savundu.