Memnuniyet Araştırması: Öğrenciler hocalarına ulaşamadı

Yayın tarihi: 19 Temmuz 2021 Pazartesi 8:35 am - Güncelleme: 19 Temmuz 2021 Pazartesi 8:42 am

Prof. Dr. Engin Karadağ ve Prof. Dr. Cemil Yücel’in hazırladığı Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması 2021 raporu yayınlandı. Rapor, 125’i devlet ve 73’ü vakıf olmak üzere toplam 198 üniversitede öğrenim gören 42 bin 353 öğrenciden toplanan kullanılabilir verilerle hazırlandı.

Duvar’da yer alan habere göre; üniversiteler ile ilgili yapılan raporda çarpıcı detaylar yer aldı. Raporda, üniversitelerin uzaktan eğitimde öğrencileri memnun edebilme düzeyi, “FF” seviyesinde gerçekleşti. Uzaktan eğitimde bütün alanların ‘problemli’ olduğunun belirtildiği raporda, öğrencilerin gözünde en problemli alan ‘öğrenme imkân ve kaynaklarının zenginliği’ oldu. Devlet üniversiteleri altı alanın tamamında ve genel memnuniyette “FF” düzeyinde; vakıf üniversiteleri ise beş alan ve genel memnuniyette “FF” düzeyinde tatmin edici bulundu.

Öğrenciler koronavirüsü salgınında uzaktan eğitim sürecinde genel olarak YÖK’ten memnun kaldıklarını ifade etti. Buna karşılık öğrenciler çoğu üniversitenin online eğitim için hazırlıklı olmadığını, hocalarına ulaşmakta zorlandıklarını, kullandıkları uzaktan eğitim sisteminin yetersiz olduğundan şikayet etti. Raporda, “Öğrencilerin değerlendirmelerine göre uzaktan eğitim sürecinde Yükseköğretim Kurulu’nun sınıfı geçtiği üniversitelerin ise sınıfta kaldığı aşikardır” ifadeleri yer aldı. Üniversiteler, öğrenme deneyiminin tatminkârlığı, uzaktan eğitim alt yapısı, akademik destek ve ilgi, öğrenme imkan ve kaynaklarının zenginliği, kişisel gelişim ve kariyer desteği, kurumun yönetiminden ve işleyişinden memnuniyet olmak üzere 6 kategoride değerlendirildi. Buna göre Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ), ‘Devlet Üniversiteleri Genel Memnuniyet Sıralaması’nda A+ alan tek üniversite olarak 1. oldu. AGÜ, tüm üniversiteler arasında da birinciliği elde etti. AGÜ’yü, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Koç Üniversitesi, Özyeğin Üniversitesi, MEF Üniversitesi, Bezm-i Âlem Vakıf Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesi takip etti.

“ÖĞRENCİLER HOCALARINA ULAŞAMADI”

Raporda ayrıca koronavirüsü sürecinde “Türkiye’deki üniversitelerin etkin bir dijitalleşme sağladıklarını iddia etmelerinin gerçeği yansıtmadığı, söz konusu iddiaların ‘reklam’ olduğunun görüldü” ifadeleri yer aldı. Raporda, öğrencilerin çoğunun uzaktan eğitim döneminde yaşadığı sıkıntılar olarak şunlar anlatıldı: “Üniversite ve fakültelerinin uzaktan eğitim sürecindeki açıklama ve bilgilendirmelerinin çok kötü olması. Üniversitelerinin ve fakültelerinin uzaktan eğitim hazırlığının bulunmaması. Dijital içerikler/öğretim materyallerinin orijinal olmaması. Dijital içerikler/öğretim materyallerinin öğreticilik düzeyinin zayıf olması. Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde öğretme becerilerinden yoksun olması. Öğrencilerin bu süreçte hocalarına ulaşamamaları. Kullandıkları uzaktan eğitim sisteminin yetersiz olması.”

Raporun tamamı