Anadolu ve fen lisesi inşaatları için 483 milyon TL ödenek veren Milli Eğitim Bakanlığı, İmam Hatipler için ise 1 milyar 105 milyon TL kaynak ayırdı.

BirGün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, mesleki ve teknik eğitimdeki yatırım projelerine 909 milyon 500 bin TL kaynak aktarmayı öngören bakanlık, imam hatip lisesi ve uygulama atölyesi inşaatları için de 470 milyon TL kaynak ayırdı. Dini ve mesleki eğitim yapan okullar için 1 milyar 105 milyon TL ödenek ayıran MEB’in, Anadolu ve fen liseleri için 2020 yılında ayırdığı toplam ödenek ise 483 milyon TL’de kaldı.

 BAŞARIYI ARTIRMAK

Milli Eğitim Bakanlığı, iktidarın tüm teşvik ve yönlendirmelerine karşın akademik başarıları düşük olan imam hatip okullarındaki başarıyı artırmak için 16 milyon TL’lik proje hazırladı. MEB’in, 2020 Yılı Yatırım Programı’na kaydedilen ve 81 ilde uygulanması planlanan çalışmalar kapsamında 2020 yılı için 2 milyon TL harcama öngörüldü. İmam hatiplerdeki öğrencilerin başarısının artırılması amacıyla 16 milyon TL ayıran bakanlık, imam hatip lisesi ve uygulama atölyesi inşaatları için ise 2020 yılında 470 milyon TL’lik yatırım yapılacağını bildirildi.İmam hatip öğrencilerin başarısını artırmak amacıyla başlatılan ve 81 ilde uygulanması planlanan çalışmalar kapsamında yapılacak etüt, proje ve makine-teçhizat alımı için MEB bütçesinden 16 milyon TL ayrıldı. Çalışmaların 2023 yılına kadar tamamlanması planlanıyor.

OKULLAR DAYANIKLI HALE GETİRİLECEK

MEB, Türkiye’de birbiri ardına yaşanan depremler ile tartışmaya açılan, “Okul binaları depreme dayanıklı mı?” tartışmasının ardından, “Eğitim Yapılarında Afet Riskinin Azaltılması” projesini de hayata geçirecek. Eğitim binalarının depreme dayanıklılığının artırılması amacıyla 2020-2024 yılları arsında yapılacak çalışmalar kapsamında 2 milyar 50 milyon TL harcanacak. Okulların deprem riskinin azaltılması için 2020 yılında 275 milyon TL kaynak aktarılacak.NE YAPSALAR OLMUYORÖte yandan MEB'in ısrarına rağmen imam hatipleirn başarısı bir türlü yükselmiyor. MEB’in yayımladığı faaliyet raporuna göre imam hatipler 2019'da devamsızlık ve yılsonu başarısızlığında diğer okul türlerini geride bırakarak ilk sıraya yerleşti. Benzer şekilde imam hatipler PISA 2018'de de döküldü. Anadolu ve fen liselerinde eğitim alan öğrenciler, okuma becerileri, matematik ve fen alanlarında hem imam hatip liseleri hem de meslek liselerinden daha yüksek performans gösterdi. Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK), 2018-2019 YKS istatistiklerine göre ise üniversite sınavına başvuran 107 bin 626 öğrenciden yalnızca 16 bin 285’i dört yıllık bölümlere yerleşebildi. İmam hatip liselerinin lisans bölümlerine yerleşme oranı yüzde 15’te kaldı.
Muhabir: Barış Önal