MEB raporu: İmam hatiplerin etkisi okul terki ve devamsızlık oldu

Yayın tarihi: 29 Haziran 2019 Cumartesi 5:56 pm - Güncelleme: 23 Temmuz 2019 Salı 7:07 am

Tekirdağ’da düzenlenen “Eğitimin Niteliğini Geliştirme Çalıştayı”, MEB’in imam hatip dayatmasının yarattığı olumsuz sonuçları gözler önüne serdi. Çalıştay’ın sonuç raporunda, okul terkinin ve devamsızlığın yüksek olduğu belirtilerek “Mahalli yerleştirmeler öğrenci ve velilerin isteği doğrultusunda yapılmalı” dendi.

Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün düzenlediği, “Eğitimin Niteliğini Geliştirme Çalıştayı”nın sonuç raporu, imam hatip okullarındaki vahim tabloyu bir kez daha gözler önüne serdi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın tüm teşviklerine karşın öğrenci bulmakta zorlanan imam hatiplerdeki mevcut öğrenciler arasında da devamsızlığının ve okul terkinin fazla olduğu belirtildi. Bunu önlemek için “Yerleştirmeler öğrenci ve velilerin isteği doğrultusunda yapılmalı” önerisinde bulunuldu.

TALEP DOĞRULTUSUNDA YAPILMALI

Din Öğretimi Komisyonu’nun bu kapsamda hazırladığı sonuç raporunda, din öğretimi yapan okulların akademik başarısı ve devam-devamsızlık oranı ile eğitim kalitesi ele alındı. Raporda, imam hatip okullarında devamsızlık oranının yüksek olduğu ve okulu terk eden öğrenci sayısının fazla olduğu belirtildi. Devamsızlığın azaltılması için sunulan çözüm önerisi ise öğrencilerin, velilerin ve eğitim sendikalarının MEB’in imam hatip dayatmasına karşı tepkisinin haklılığını ortaya koydu. Komisyon, devamsızlığın ve okul terkinin, yerel yerleştirmelerin öğrenci ve velilerin istekleri doğrultusunda yapılarak çözülebileceği rapora kaydetti.

AKADEMİK BAŞARI DÜŞÜK

Tekirdağ’da düzenlenen komisyonda, ildeki imam hatip okullarının merkezi sınavlarda hedeflenen yerde olmadığı da ifade edildi. Ders seçimine yönelik rehberlik çalışmalarının verimli olmadığı belirtilerek rehber öğretmen sayısının yetersiz olmasından yakınıldı.