Marmaray’da yolcular korona tehdidiyle tünelde yürüdü

Yayın tarihi: 22 Eylül 2020 Salı 10:14 am - Güncelleme: 22 Eylül 2020 Salı 10:15 am

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Marmaray’da yüksek gerilim hatlarındaki kabloların yanması nedeniyle seferler durunca yolcular bir süre vagonlarda bekledi, daha sonra tünelde yürüyerek istasyona ulaştı.

 

Marmaray’da yüksek gerilim hatlarındaki kabloların yanması nedeniyle seferler çift yönlü durduruldu. Yolcular bir süre vagonda karanlıkta bekledikten sonra tünelde yürüdü. Tünelin içindeki görüntüler vatandaşların kamerasına yansıdı.

YOLCULAR SİTEM ETTİ

Yaşanan aksaklık sırasında Marmaray’da bulunduğunu belirten Onur Duymaz, “Marmaray’da bir saate yakın karanlıkta havasız kaldık, ne gelen ne ilgilenen ne bir anons oldu! Koronalı birisi varsa herkese geçmiş olsun. Önlemler harika” diye sitem etti.

Marmaray’da tüm seferler durdu

ENGELLİ YOLCU DÜŞMEKTEN KURTULDU

Vagonlarda bulunanlar daha sonra tünelde yürüdü. Bazı istasyonlarda ışıkların yanmaması nedeniyle tünelde yürüyenler zor anlar yaşadı.

Vagondan indirilen bir engelli vatandaşın yaşadığı zorluk da kameralara yansıdı. Vagondan inerken düşmekten son anda kurtulan tekerlekli sandalyedeki vatandaş, diğer yolcuların yardımıyla tünelde ilerledi.

Bazı noktalarda ise bir süre sonra ışıklar yandı, yolcular yürüyerek istasyona ulaştı. Yolcuların tahliyesi sırasında salgına karşı önlemlerin yetersiz kaldığı görüldü.

OPERATÖR ALTYAPISI SAYESİNDE İLETİŞİM KURULDU

Marmaray’da operatör altyapısı bulunması sebebiyle bazı vatandaşlar telefonla konuşarak yardım isteyebildi. Yaklaşık 1 saat süren aksaklığın ardından Marmaray’da seferler normale döndü.

AKSAKLIK ‘METRODA İLETİŞİM’ ÖNERİSİNİ HATIRLATTI

Yaşanan aksaklık, İBB Meclisi’nin 16 Eylül tarihli oturumunda İYİ Parti’li Meclis Üyesi Taylan Yıldız’ın ‘metroda internet’ önerisini hatırlattı.

Yıldız, afet anlarında güçlü ve kesintisiz bir haberleşme şebekesinin önemine dikkat çekmiş, 26 Eylül 2019 tarihindeki deprem sırasında metroda bulunan 40 bin kişiye ulaşılamadığını hatırlatmıştı.

Yıldız, metro kullanan İstanbulluların günde 3 milyon saat internetsiz kaldığını dile getirerek hem baz istasyonu kurabilmek hem de ücretsiz WI-FI hizmeti sağlayabilmek için İstanbul Valiliği’ne başvurduğunu belirtmiş ancak yanıt verilmemesi nedeniyle sitem etmişti.