ABB Başkanı Mansur Yavaş, ''Ankara'da metronun M'si yok' diyen rakibi Altınok'a cevap vererek Ulaştırma Bakanlığı'na tepki gösterdi. Yavaş, ''Ben yazdım 'Madem öyle nasıl olsa benden bu parayı alacaksınız, verin ben yapayım, yapmıyorsunuz.' 2022'den beri yatırım programında. 2023'te yapmadılar. 2024'te de 3 bin lira koydular. Yapma yetkisi Ulaştırma Bakanlığı'nda. Bu neyi gösteriyor? 'Yapmayacağız' demektir'' dedi.

ABB Başkanı Mansur Yavaş, Akyurt Otonomide, Otonomi Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Ulucan ile Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED)-Başkent Otomobilciler Derneği (BOD) Başkanı Aydın Erkoç ile bir araya geldi. Yavaş, rakibi Turgut Altınok'un geçtiğimiz günlerde kullandığı ''Trafikte ciddi bir problem var. Önümüzdeki 5 yıl en az 650 bin ile 750 bin arası yeni araç trafiğe çıkacak. Yeni yollar, yeni kavşaklar yapılacak. İnsanlarımızın hayatını kolaylaştıran metrodur; ama metronun m'si yok'' ifadelerine karşın metro projeleriyle ilgili açıklama yaparak, "Biz seçildikten sonra Mustafa Tuna, Çayyolu metrosunu devretmişti. Melih Bey, daha önce Ulaştırma Bakanlığı'na devrettiği için Ulaştırma Bakanlığı yapacak, parasını belediyeden alacaktı. Bilet ücreti üzerinden anlaşmışlar. 28 Nisan'da birdenbire Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile mevzuat değişti. Bize devletten gelen payın yüzde 5'ini kesmeye başladılar. Ve biz şu an reel olarak 5,5 milyar lira ödedik ve Çayyolu'nun borcunu ödedik. Göreve geldiğimizde hiçbir metro hattı projesi yoktu. Ve bize verilen tek metro hattı da Mamak metro hattı. Keçiören- Havaalanı arasını da kendileri yapıyordu. Şimdi Keçiören- Gar bağlantısı 3 kilometre, orayı kesmeye başladılar. Ben de bunun üzerine 'Dünyada hiçbir yerde metro, 3 yılda, 5 yılda ödenmez' dedim.

''NİYE YAPMIYOR ULAŞTIRMA BAKANLIĞI?''

Biz uzun vadeli kredi alırız. Çünkü Mamak metrosu için uzun vadeli kredi aldık. 'Bize devredin biz yapalım' diye yazdım. Bize verdikleri tek metro Mamak metrosuydu. Diğerlerinin projesi yoktu. Keçiören-Havaalanı arasını da kendileri yapıyordu. Benim 2019'daki projeme göre zaten Siteler içinden geçip buraya gelecekti. Fakat 'Biz bunun projesini yapıyoruz' deyince onun uygulanma imkanı kalmadı. Niye yapmıyor Ulaştırma Bakanlığı? Sadece havaalanından Ankara'ya gelecek yolcu kurtarmıyor, maliyet 2,5 milyar dolar. Ben yazdım 'Madem öyle nasıl olsa benden bu parayı alacaksınız, verin ben yapayım, yapmıyorsunuz.' 2022'den beri yatırım programında. 2023'te yapmadılar. 2024'te de 3 bin lira koydular. Yapma yetkisi Ulaştırma Bakanlığı'nda. Bu neyi gösteriyor? 'Yapmayacağız' demektir. Metroyla ilgili durum bu" ifadelerini kullandı. Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanacak Mamak metro hattı için önümüzdeki günlerde ihaleye çıkılacağını kaydeden Yavaş, "Çıktık aslında ocak ayında. Türkiye'de işleri biliyorsunuz. 9 firma yeterlilik aldı. Büyük iş. 9 firmadan da birileri girdi, diğer 3 firma teklif vermedi ya da verdirmediler bilmiyorum. Tam 200 milyon Euro fazla teklif verdiler. 200 milyon Euro hepimizden çıkacaktı. Ben iptal ettim. Şimdi Türk parası üzerinden ihaleye çıkarıyoruz" diye konuştu. Yavaş, Otonomi Yönetim Kurulu üyelerinin alternatif yol taleplerine ilişkin de projenin hazır olduğunu ve nisan ayının sonunda ihaleye çıkılacağını söyledi.

ALTINOK ''ANKARA'DA METRONUN M'Sİ YOK'' DEMİŞTİ

Altınok, son 5 yılda Ankara'nın karanlık bir başkente dönüştüğünü söyleyerek, "Trafikte ciddi bir problem var. Önümüzdeki 5 yıl en az 650 bin ile 750 bin arası yeni araç trafiğe çıkacak. Yeni yollar, yeni kavşaklar yapılacak. İnsanlarımızın hayatını kolaylaştıran metrodur; ama metronun m'si yok. Havaalanı yolu metrosu başta olmak üzere, Mamak metrosu, Altındağ metrosu, Koru-Bağlıca metrosu ve Yenikent'ten Törekent'e uzanan metrolar yapılacak. Ankara'yı metro ağlarıyla öreceğiz. Mazeret yok, 'engellendik' demek yok. Ankara'nın merkezi konumlarında son 5 yılda herhangi bir gelişme yaşanmadı'' demişti. https://tele1.com.tr/mansur-yavas-biz-artik-pastanin-ustunde-cilek-istiyoruz-1028806/
Kaynak: HABER MERKEZİ