Maliyet arttı Apple’ın satışları düştü

Yayın tarihi: 3 Şubat 2023 Cuma 10:59 am - Güncelleme: 3 Şubat 2023 Cuma 11:02 am

Apple’ın 2022 yılındaki satışlarında artan maliyet nedeniyle düşüş yaşandı. Satışlar bir önceki yıla göre yüzde 8 oranında azaldı.

Teknoloji devi Apple’ın 2022 yılındaki satış istatistikleri belli oldu. Buna göre; artan yaşam maliyeti ve müşterilerin satın alma gücünün düşmesi sebebiyle satışlarda düşüş yaşandı. Satışlar, 2022’nin son çeyreğinde 2021’in aynı dönemine göre yüzde 5 oranında düştü. Bu düşüş, 2019’dan bu yana en büyük üç aylık düşüş oldu ve tahminlerden daha kötü gerçekleşti.

Apple şirketinin CEO’su Tim Cook, firmanın “zorlu bir ortamda” yol aldığını belirtti. Cook, satışlardaki düşüşü, iPhone’ların üretildiği Çin’deki koronavirüs salgını sebebiyle arzdaki yavaşlamaya, doların diğer para birimlerine göre güçlenmesine ve Ukrayna’daki savaş ve pandeminin devam eden etkilerinden kaynaklanan daha geniş ekonomik durgunluğa bağladı.

Cook yatırımcılarla yaptığı bir görüşmede, “Dünya benzeri görülmemiş koşullarla karşı karşıya kalmaya devam ederken Apple’ın bundan bağımsız olmadığını biliyoruz” dedi.

Apple, satışlardaki düşüşün tüm dünyada meydana geldiğini ve ürünlerinin çoğunu etkilediğini söyledi.

iPhone’ların satışları yüzde 8’den fazla düştü. Diğer büyük teknoloji şirketleri de yatırımcılarla görüşmelerinde zorluk yaşadıklarını ifade ediyorlar.

E-ticaret işini yeniden canlandırmak için mücadele eden Amazon, çevrimiçi mağazalarındaki satışların 2022’nin son çeyreğinde bir yıl öncesine göre yüzde 2 düşüş kaydedildiğini söyledi.

Google ve YouTube’un ana şirketi olan Alphabet’in, şirketin ana gelir kaynağı olan reklamları kesmeleri, satışları yalnızca yüzde 1 arttı.

Apple, işçi haklarını ihlal ettiği iddiası ile zor durumda