Los Angeles 2028 Yaz Olimpiyatları’ndan dinamik logo

Yayın tarihi: 2 Eylül 2020 Çarşamba 5:04 pm - Güncelleme: 2 Eylül 2020 Çarşamba 5:04 pm

Uluslararası Olimpiyat Komitesi tarafından 2028 yılı için Los Angeles’ın ev sahipliğinde düzenlenmesi kararlaştırılan Yaz Olimpiyatları’nın resmî logosu paylaşıldı.

Los Angeles 2028 Olimpiyat Oyunları’nın dijital çağa uygun yaratılan dinamik logosu, alışıldığın aksine, durmaksızın değişen yapıda. Dinamik logo, Allyson Felix ve Chloe Kim gibi olimpik sporcuların yanı sıra Billie Eilish, Chaz Bojórquez ve Steven Harrington gibi sanatçıların perspektifleri aracılığıyla, şehrin yaratıcılığını ve çeşitliliğini yansıtıyor.

‘L’ VE ‘A’ HARFLERİ İLE 28 SAYISI ÖN PLANDA

Şehri temsil eden L ve A harfleri, tarihi belirten 28 sayısı ve olimpiyat halkaları olmak üzere dört ana unsura sahip logoda L harfi ve 28 sayısı her daim sabit kalırken, A harfi ise Los Angeles’lı sporcu ve yaratıcıların kişilik ve tarzlarını temsilen değişkenlik gösteriyor.

LA28 CMO’su Amy Gleeson’ın, kendisini olimpiyat hayranı olarak tanımlayan herkesin hedeflerinde olduğunu ancak oyunlar gerçekleştiğinde 20’li ve 30’lu yaşlarında olacak kitleyle daha derin bir bağ kurmak istediklerini belirtti.

Z VE MİLENYUM KUŞAKLARI ANA HEDEF

Gleeson’ın sunduğu bilgilere göre, organizasyonun iletişiminde Works Collective, Stink Studios, Media Monks, Cashmere Agency ve Giant Spoon’un yanı sıra Nike’ın tasarım ekibi ile de ortak çalışmalar yürütülüyor. Çalışılan ekiplerin seçiminde belirleyici olan kriter ise, ajansların, organizasyonun ana hedef kitlesini oluşturacak Z ve Milenyum Kuşakları özelinde sahip oldukları tecrübe.

Gleeson, logoda yer alan A’nın değişik halleri için işbirliği yapılan isimlerden bazılarının sembolleri kendilerinin geliştirdiğini, aralarında Billie Eilish’in de bulunduğu bazılarının kendi ekipleriyle çalıştığını, diğerlerinin ise LA28 kreatif ortaklarıyla işbirliği yaptığını söyledi.