Güneş’ten 70 kat büyük kara delik bulundu! İşte LB-1

Yayın tarihi: 4 Aralık 2019 Çarşamba 1:39 pm - Güncelleme: 4 Aralık 2019 Çarşamba 1:41 pm

LB-1 isimli kara delik bilim dünyasında şok yarattı çünkü bilim insanlarının bugüne kadar kabul ettiği kurallara göre bir karadelik güneşten en fazla 20 kat büyük olabilir.

LB-1 isimli kara delik, güneşten tam 70 kat daha büyük. Dolayısıyla, yeni keşfedilen karadelik bilim dünyasında kabul edilmiş tüm kuralların değişmesini gerektiriyor. Bir diğer deyişle, uzay, fizik, karadelikler ve daha başka pek çok bilim disiplinin de kurallarda henüz farkında olmadığımız dev hatalar bulunuyor.

Bu oyun konsolları yok satıyor!

Keşfin bir diğer önemi ise tamamen Çin kaynaklarını kullanarak yapılmış olması. ABD’nin bu güne kadar astronomi ve uzay alanındaki önderliğine rağmen Samanyolun’ndaki en büyük karadeliği bulamamış olması dikkatlerden kaçmadı.

Bu keşfin, Çin’in dev uzay teleskobu Large Sky Area Multi-Object Fiber Spectroscopic Telescope (LAMOST) ile  yapılması dikkat çeken bir detay. Bu da Çin’in artık bilimsel alanda ABD’yi geçmek üzere olduğunun da ispatı kabul ediliyor. Konunun bir diğer ilginç yanı bu teleskobun teknik alt yapısının 1783 yılında teorize edilmesi. Ancak o günden bu yana kimse bu teorik teleskobu hayata geçirmeyi başaramamıştı. Çin ise şimdi 250 yıllık teoriyi başarıyla hayata geçirebildiğini ispat etmiş oldu.

Ancak, karadeliğin varlığının fark edilmesinden sonra karadeliğin ispat edilmesi için ABD ve İspanya teleskopları da araştırmaya katıldı.

Astronomlar geçtiğimiz yıl yer çekim dalgalarının varlığını ispat ederek karadeliklerin tespit edilmesinde yeni bir çağ açmışlardı. Tüm bu keşiflerin ışığında, daha önce varlığından haberdar olmadığımız daha büyük karadeliklerin keşfedilmesine artık an meselesi olarak bakılıyor.

Karadelikler bugüne kadar çevrelerindeki gazları yutan karanlık bölgelerin izlenmesiyle çok zor şartlarda tespit edilebiliyordu.