Koronavirüs pandemisi pek çok alanı olduğu gibi tablet pazarını da vurdu

Yayın tarihi: 8 Mayıs 2022 Pazar 11:00 am - Güncelleme: 7 Mayıs 2022 Cumartesi 4:13 pm

Tablet pazarında faaliyet gösteren şirketlerin büyümesi durduğu gibi, pek çok şirketin tablet satışları önceki çeyreklere kıyasla düşüş yaşadı. Bu sıkıntılı periyotta tablet pazarında büyüme yaşayan tek büyük şirket ise Amerikalı teknoloji devi Microsoft oldu.

Strategy Analytics tarafından yayınlanan veriler, Microsoft Surface tabletlerin kullanıcılardan yoğun ilgi gördüğünü gösterdi.

Microsoft tablet pazarında sadece yüzde 1’lik bir büyüme gösterdi belki ama tüm rakiplerinin düşüş yaşadığı bir dönemde yükselişini sürdürerek bu alanda ne kadar iddialı hale geldiğini gösterdi.

Tablet

 

Aynı dönem içinde Apple’ın tablet satışlarında yüzde 6 düşüş yaşanırken, Samsung da yüzde 1’lik bir düşüş yaşadı. Bu dönemde en büyük düşüşü yaşayan büyük şirket ise Lenovo oldu. Lenovo’nun tablet satışları yüzde 20 düştü.

Elbette yaşadığı düşüşe rağmen Apple tablet pazarında liderliğini koruyor. Rapora göre Apple, son çeyrekte 15.8 milyon iPad sattı. Tablet satışlarında ikinci sırada yer alan Samsung ise aynı dönemde 8.2 milyon tablet satmayı başardı.

Tablet pazarında hala Apple ve Samsung, Microsoft’un önünde yer alıyor olsa da, Microsoft tabletlerin gitgide daha popüler hale gelmesi, Microsoft’un önümüzdeki dönemde Apple ve Samsung için çok daha ciddi bir rakip haline gelebileceğini gösteriyor.

Microsoft Edge, Safari’yi geride bıraktı