Millet İttifakı'nın Cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu 'Ne Batı ne Doğu, bu Türk'ün yolu' diyerek İpekyolu projesini açıkladı. Kılıçdaroğlu projeden 'en büyük projem' diye bahsetti.
Millet İttifakı'nın Cumhurbaşkanı Adayı ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, sosyal medya hesaplarından 'Ne Batı ne Doğu, bu Türk'ün Yolu' başlığıyla bir video yayınladı. Videoda 'en büyük projesi'ni açıklayan Kılıçdaroğlu, "Millet İttifakı Batı yanlısı iftirasında bulunuyorlar. Onlar konuşadursunlar bugün hayatımın en büyük projesini açıklıyorum. Görsünler Batı'yı, Doğu'yu ne kadar umursuyormuşum. Ben Doğu-Batı diye ayırmam Türk devletinin menfaatleri neredeyse orada olurum. Açıklayacağım proje Türk devletinin gerçek manada Türk dünyasıyla buluşma projesidir" dedi.'TÜRKİYE, TÜRK DÜNYASININ DENİZ GİRİŞ KAPISI OLACAK'
Sevgili halkım, bugün uluslararası ticaretin yaklaşık yüzde 90'ı deniz yoluyla yapılıyor. Bu proje denizlere kıyısı bulunmayan Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan'ı Türkiye limanlarıyla buluşturacak. Türkiye, Türk dünyasının deniz giriş kapısı olacak.'BU DEDİĞİM BATI'YI KAYGILANDIRACAK'
Bakın bu dediğim Batı'yı kaygılandıracak, bunu biliyorum. Bu akşam raporlarını geçeceklerdir. Ben de diyorum ki varsın kaygılansınlar.'ÇİN'E ÖN ŞARTIMIZ TÜRKİSTAN'A ZULMÜ DURDURMALARI'
Ha Çin'e de sözüm olacak. Bu proje aynı zamanda Çin adına büyük bir fırsat teşkil edeceği için Türkistan'a uyguladıkları zulmü durdurmaları ön şartlarımızdan biri olacak. Biz oradaki canımızı, kanımızı kaderine terk etmeyeceğiz. Yani özetle Batı da Çin de kaygılansın. Biz işimize bakalım. https://tele1.com.tr/bahcelinin-tehditi-uzerinden-genclere-ilk-turu-isaret-eden-kilicdaroglundan-sonrasi-bende-mesaji-838843/'İHRAÇ MALLARI KAZAKİSTAN'A 63 SAATTE VARACAK'
Bu proje herkesin kazanacağı bir projedir. Buyurun oturun masaya bizimle diyeceğiz. Amerika Birleşik Devletleri ile bu bölgelerin ticareti de bizim limanlarımızdan transit yapılacak. Koridorun hem Türkiye'nin tüm bölgelerine bağlantısını hem de limanlar ve Avrupa'ya bağlantılarını sağlamak için ülkemizdeki karayolu ve demir yolu ulaşım alt yapılarında da iyileştirmeler ve yeni bağlantılar yapılacak. Bunların başında Horasan-Ağrı-Gürbulak demir yolu hattı geliyor. Bu transit yolu her ülke için birkaç çıkışı olacak. Dış loncaların çevresine gümrüklü lojistik merkezleri yapılacak. İhraç malları İran'a 17 saatte, Türkmenistan'a 31 saatte, Özbekistan'a 50 saatte, Kazakistan'a 63 saatte varacak."'TRANSİT TİCARET HACMİMİZ MUAZZAM BÜYÜYECEK'
Tarihi İpek Yolu otobanı ve demir yolu ile Avrupa ve bu ülkeler arasındaki transit ticaret hacmimiz muazzam büyüyecek. Ülkeler arasında iş ticaretimiz en az 50 artacak. Asya ve Avrupa arasındaki en önemli ticaret güzergahlarından birine ev sahipliği yapınca Türkiye'nin dünyada ekonomik ve stratejik önemi daha da artacak. Kendi şartlarında kendi oyununu oynamaya başlayacak. Çünkü bu bağlantıyla Avrupa ve Asya arasındaki ticareti kolaylaştıracağız. Ülkeler arasında daha fazla iş birliğini ve ekonomik entegrasyonu sağlayacağız. Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve Çin arasındaki ticaret yollarında çok hayati bir konuma sahip olacak. Küresel ve bölgesel ticaret, taşımacılık ve lojistik ağlarında merkez ülke haline gelecek. https://tele1.com.tr/aksenerden-erdogana-aile-dostun-ali-yesildag-antalya-havalimani-ihalesinde-1-milyar-dolari-cebine-attigini-soyledi-838747/'BEN HALKIMA HİÇBİR ZAMAN HAYAL SATMADIM'
Tüm bunların dışında tarihi İpek Tolu otobanı ve demir yolu ülkeler arasındaki siyasi, kültürel ve sosyal etkileşimi artıracak. Kültürel ve tarihsel bağlarımız, ortak tarihsel hafızamız daha da güçlenecek. Türkiye kardeş coğrafyalarıyla tam anlamıyla bütünleşecek. Türkiye dünyayla rekabet edecek diyordum ya. Ben halkıma hiçbir zaman hayal satmadım. İnanın hiç zor değil. Güzel ülkemiz işte böyle dünya ile rekabet eden, Türk dünyası ile bütünleşen bir ülke haline gelecek. Sevgili halkım, Türkiye bunu fazlasıyla hak ediyor."
Muhabir: Aziz Turgut Altun