Karayollarında görevli milyonluk aracın sırrı çözüldü

Yayın tarihi: 17 Haziran 2021 Perşembe 7:16 am - Güncelleme: 17 Haziran 2021 Perşembe 7:16 am

Antalya’da lüks bir restoranın önünde, camında Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü’nün “görevli” kartını taşıyan 1 milyon 815 bin TL’lik Audi A7 aracın Maki İnşaat’a ait olduğu ortaya çıktı. “Aracı tanımıyoruz” diyen Karayolları’ndan yol yapım ihalesi aldığı belirtilen Maki İnşaat’ın kurucusunun, 2009’da Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü’nün ihalelerine fesat karıştırılması iddiasını konu alan “Şarampol Operasyonu”nda yargılandığı öğrenildi.

Ankaragazetecisi.com’dan Alican Uludağ’ın haberine göre, Karayolları Genel Müdürlüğü, bunun üzerinde sosyal medyadan yaptığı açıklamada, “Karayolları Genel Müdürlüğü kullanımında böyle bir araç bulunmamakta olup, araç içerisinde yer alan araç görev kartı da Kurumumuza ait değildir. Konuya ilişkin Kurumumuzca gerekli incelemeler başlatılmıştır” dedi.

Ancak böyle bir kartın, kim tarafından kullanıldığına ilişkin bir açıklama yapılmadı.

“MAKİ İNŞAATA AİT”
Ankara Gazetecisi, aracın peşine düştü. Ulaşılan bilgilere göre, söz konusu Audi A7 Ankara merkezli faaliyet gösteren Maki İnşaat A.Ş’ye ait. Şirketin Karayolları Genel Müdürlüğü’nden ihale aldığı için bu kartı taşıdığı öğrenildi. Maki İnşaat’ın internet sitesinde “devam eden projeler” bölümünde halen Antalya Korkuteli-Elmalı Bölünmüş Yolu ile Elmalı-Finike Bölünmüş Yolu’nun bu şirket tarafından yapıldığı bilgisi yer alıyor.

Telefonla aradığımız Maki İnşaat yetkilileri ise “yerinde yoklar” denilerek telefona çıkmadı.

ŞARAMPOL OPERASYONU’NDAN ÇIKTI

Şirket kurucularından Mahmut Özcoşkun’un adı bir dönem “Şarampol Operasyonu“na da karıştı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 2008’de Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü tarafından açılan hizmet ve malzeme ihalelerine fesat karıştırıldığı iddiasıyla yürütülen soruşturmada 46 kişiyi gözaltına almıştı. Gözaltına alınan şüphelilerden 25’i tutuklanmıştı. O dönem Mahmut Özcoşkun da tutuklu yargılanmıştı. Haberlere yansıyan bilgilere göre, şüphelilerin Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü’nde görev yapan bazı yetkililerle çıkar ilişkisine girerek, karayolu yapım ve karayolu onarım ihalelerine ilişkin gizlilik dereceli bilgileri öğrendikleri belirlenmişti.

ÖNCE MICIR, SONRA İHALE

63 kişi hakkında Ankara 11. Ağır Ceza Mahkemesi’nde dava açılmıştı. Dava kapsamında savunma yapan sanık Mahmut Özcoşkun, Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi’nin (AKSİ) 5 bin tonluk mıcır malzemesi ihalesini kazanmasına ilişkin şu savunmayı yapmıştı:

“Aslında ortada bir ihale yok, doğrudan temin var. İşi yaptık, sonra ihale yapıldı. Olay tarihinde ASKİ’den bizi aradılar. Acilen mıcır gerekiyormuş, en uygun taş ocağı da bizim taş ocağıymış. ASKİ mıcırı bizden su borusu patlaması sebebiyle önce aldı, fiilen hasar bölgesine mıcırı götürdü, daha sonra fiyat istedi. Aslında mıcır alımıyla ilgili bir başka firma daha düşük teklif verdi. Ancak onların taş ocağı uzaktı.”