Kahveci: Çanakkale Köprüsü ücretsizken bile günlük 45 bin garantiyi dolduramamış

Yayın tarihi: 31 Mart 2022 Perşembe 9:33 am - Güncelleme: 31 Mart 2022 Perşembe 9:33 am

1915 Çanakkale Köprüsü‘ne verilen 45 bin araç geçiş garantisinin ücretsizken bile dolmadığı ortaya çıktı.

 

Karar gazetesi yazarı İbrahim Kahveci, “Bakan Karaismailoğlu’nun Bakanlığı açıklama yolladı. Açıklamaya göre; ‘Açılışının ilk haftasında Çanakkale Köprüsü’nden günlük ücretsiz araç geçiş sayısı hafta içi 20 bine ve hafta sonu 40 bine yaklaştı.’ ” ifadelerini kullanarak “Çanakkale Köprüsü ücretsizken, yani bedava olduğunda bile günlük 45 bin garantiyi doldurmamış” dedi.

Kahveci, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun köprüden 6 bin araç geçmesini açıklamasına ilişkin ise şu hesabı paylaştı:

“Araç başı fiyat (indirimsiz)= 285 TL (17.7 euro) Araç başı fiyat (indirimli)= 200 liracık. 6 bin x 200 liracık= 1 milyon 200 bin TL Normalde tahsil edilmesi gereken para: 45 bin x 285 TL= 12 milyon 825 bin TL. 12.825.000-1.200.000= 11.625.000 (Bu para günlük toplam zarar)”

Çanakkale köprü ve otoyol fiyatı dudak uçuklattı! ‘200 liracık’ da yalan oldu

 

İbrahim Kahveci’nin yazısından ilgili bölüm şöyle:

 

Bakan Karaismailoğlu kendi ağzından, kendi dili ile “Çanakkale Köprüsünden dün 6 bin araç geçti” dedi.

Bunun üzerine gazeteciler olarak hesap yaptık. Gelin bu hesabı yeniden adım adım yapalım. Umarım Bakan Karaismailoğlu da bu matematiği kullanarak yeniden hesaplama yapar.

Günlük verilen araç garantisi: 45 bin

Geçen araç sayısı: 6 bin

Araç başı fiyat (indirimsiz)=

285 TL (17.7 euro)

Araç başı fiyat (indirimli)=

200 liracık.

6 bin x 200 liracık=

1 milyon 200 bin TL

Normalde tahsil edilmesi gereken para: 45 bin x 285 TL=

12 milyon 825 bin TL

12.825.000-1.200.000= 11.625.000 (Bu para günlük toplam zarar)

İşte bu hesaba Bakan Karaismailoğlu’nun Bakanlığı açıklama yolladı.

Açıklamaya göre; “Açılışının ilk haftasında Çanakkale Köprüsü’nden günlük ücretsiz araç geçiş sayısı hafta içi 20 bine ve hafta sonu 40 bine yaklaştı.”

Burada 2 nokta var:

1- Köprü ücretsizken hafta içi 20, hafta sonu 40 bin araç geçmiş ama 200 liracık ücret gelince bu sayının 6 bine düştüğünü Sayın Bakan ADİL KARAİSMAİLOĞLU kendisi söyledi.

2- Asıl komik olan burası: Çanakkale Köprüsü ücretsizken, yani bedava olduğunda bile günlük 45 bin garantiyi doldurmamış… Hatta hafta sonu bile bu sayı dolmamıştır. Eyvah eyvah…

Ve Bakanlık açıklamasında diyorlar ki;

“Bugünkü Karar gazetesinde olduğu gibi muhalefeti vatanına yapılan yatırıma düşmanlık etmek, gazeteciliği şeamet tellallığı zanneden müfterilerden, yatırımcıların ülkemize gelmesini engellemeye çalışmalarından başka bir şey beklenemez. Biz onları kamuoyunun vicdanına ve adalete havale ettik ama unutulmasın ki ne milletimize hizmet etmekten vazgeçeriz ne de bu müfterilerle mücadele etmekten. Gerçekler ortada, yalanın, iftiranın, çarpıtmanın ömrü kısa. Dev eserlerimizle milletimize sağlayacağımız faydaları engellemeye kimsenin gücü yetmeyecek.” Ben de bir açıklama yapmak istiyorum: Sayın Bakan’ın kendi söylediklerine “müfteri” demesini şaşkınlıkla izliyorum.

EK NOT: Çanakkale Köprüsü yapım fiyatı ile köprü geçiş fiyatını lütfen Osmangazi Köprüsü ile kıyaslayalım ve soralım:

1,2 milyar dolarlık Osmangazi Köprüsü geçiş ücreti 50 dolar ise;

2,5 milyar euro (2 milyar 750 milyon dolar) yapım maliyetli Çanakkale Köprüsü geçiş ücreti 17,7 euro (19,5 dolar) nasıl oluyor?

Bu hesabı da bir çıkarırlarsa sevinirim. (Bizim de matematikte 4 işlem yapabildiğimizi belirtmek isterim).

 

Yazının tamamını okumak için tıklayın.