Türkiye'nin yiyecek- içecek sektörü, ekonomik dalgalanmalara rağmen hızla büyümeye devam ederken, Dealer’ın gerçekleştirdiği son araştırmaya göre kahve dükkanlarının sektördeki payı %15'e ulaştı.
Ülkemizde yiyecek ve içecek sekt
örünün büyüme ivmesi yükselirken, pazarın yıldızı kahve dükkanları oldu. Kiralama ve p
erakende hizmetleri danışmanlık şirketi
Dealer’ın gerçekleştirdiği son araştırmaya g
öre Türkiye’de
yiyecek, içecek ve turizm harcamaları 35 milyar doları aşarken, bunun 5,2 milyar dolarını kahve dükkanlarından elde ediliyor. Kahve dükkanlarının pazar payını %15'e ulaştırdığı aktarılıyor.
Son dönemde tüketicilerin satın alma gücünün azalmasının etkisiyle birlikte restoran tercihlerinin değiştiğine ve kahve dükkanlarını
n popülaritesinin arttığına dikkat ç
eken Dealer Kurucusu Yahya Pulat,
“Türkiye'nin yiyecek - içecek pazarı, ekonomik dalgalanmalara rağ
men büyüme trendini sürdürüyor. Araştırmalarımız, sekt
örün kendini yeniden şekillendirerek kazançlı alanlara y
önelmeye başladığını g
österiyor. Personel sayısından menü kısıtlamalarına kadar birçok alanda daralmalar yaşanmasına karşın sekt
ör oyuncuları, bu zorlukları fı
rsata çevirmek için yeni stratejiler geliştiriyor" dedi.
“GENÇLERİN SOSYALLEŞME ALANI: KAHVE DÜKKANLARI”
Gençler arasında kahve dükkanlarını
n popülaritesinin artmasının nedeninin bu mekanların sosyal ihtiyaçlara cevap vermesi olduğunu vurgulayan Yahya Pulat, "Kahve dükkanları
, gençler için sosyalleşebilecekleri alanlara d
önüşürken bu gelişmeler markalaşmış kahve dükkanlarının ve girişimcilerin çoğalmasını tetikledi. Öyle ki ülkemizde şu an 37 zincir marka, 2 bin 536 şube ile faaliyet g
österiyor. İlk 10 marka, pazarın %70'ini kontrol ederken sekt
örde binlerce butik marka da bulunuyor. Halihazırda 2 bin 500’e yakın kahve dükkanı girişimi olan yatırımcı var. Ancak bu girişimler sosyo-ekonomik baskılardan yarım kalabiliyor” ifadelerini kullandı.
“FRANCHISE EKOSİSTEMİNİ VERİMLİ İŞ SAHASINA DÖNÜŞTÜRÜYORUZ”
Kahve girişimlerinin birçoğunun başarısız olduğunu aktaran
Dealer Kurucusu Yahya Pulat, büyük markaları
n franchising olanağının girişimciler için bir fırsat oldunu s
öyleyerek s
özlerine şunları ekledi:
“Girişimciler için güvenli bir kazancın yolu saygın markaların
franchise ağına katılmaktan geçiyor. Ancak franchise çatısı altına girmek için de bazı kriterlere dikkat etmek gerekiyor. Kiralama, y
önetme, denetleme, Ar-Ge süreçlerinde karşılaşabilecek riskler ve zorluklar için profesyonellerden destek almak şart. Biz de
franchise ekosisteminde iki hedef gruba hizmet veriyoruz.”
“26 yıldır perakende sekt
örünün büyümesine tanık oluyoruz. Fr
anchise sistemini, hem markalar hem de girişimciler için konforlu ve verimli iş sahaları
na dönüştürüyoruz. Markaların ve girişimcilerin büyümesini desteklemek iç
in doğru stratejiler geliştirmek amacıyla çalışıyoruz. Birinci hizmet grubumuz franchise verenler,
diğeri ise marka sahibi olmak isteyenler. Danışanlarımızın talep ve hedeflerini g
öz
önünde bulundurup iş modellerini optimize ederek başarılı olmalarını sağlıyoruz. Pazarda çalışmayacak bir iş modeli varsa, bunu tespit edip çalışabilir hale getiriyoruz.”