Kabataş projesi: Martı gitti, Osmanlı stili geliyor
Yayın tarihi: 1 Şubat 2019 Cuma 5:27 pm - Güncelleme: 1 Şubat 2019 Cuma 5:27 pmYıkılan Kabataş İskelesi’nin yerine yapılacak ‘Martı Projesi’ revize edildi. Yeni düzenlemede, projeye adını veren kanatlarını açmış martı şeklindeki iskele kaldırıldı, yerine Osmanlı mimarisinden esinlenen klasik terminal binaları inşa edilmesi kararlaştırıldı.
‘Martı Projesi’ olarak adlandırılan ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi’ yeniden canlandırılıyor. Proje kapsamında Kabataş İskelesi 2016’da yıkıldı. Uzun süre çalışmaların askıda kaldığı projede, martı formu iptal edildi.
Proje kapsamında trafiğin yeraltına alınmasından da vazgeçildi. 2020’de tamamlanması planlanan ikinci etapta ise 20 bin metrekare meydanın altında iki katlı otopark yapılacak.
Yeni transfer merkezi, vapur, deniz otobüsü ve motor seferleri, Kabataş-Mahmutbey Metro hattı, Taksim-Kabataş Füniküler hattı ve Kabataş-Bağcılar Tramvay hattı ve otobüs hatları ile entegre olacak.