Nüfus yoğunluğu, yüksek binalar ve yeşil alanların yok edilmesine bağlı olarak İstanbul'da bazı ilçeler hava kirliliğini dayanılmaz bir noktaya getirdi. Mecidiyeköy, Zincirlikuyu, Bağcılar ve Sultangazi hava kalitesinin en düşük olduğu bölgeler oldu.

Uluslararası Hava Kirliliği Önleme Birliği Başkanı Prof. Dr. Selahattin İncecik, "Dünya Sağlık Örgütü'ne (DSÖ) göre, her yıl 7 milyon insan hava kirliliği nedeniyle erken ölüm riskiyle karşı karşıya kalıyor. Bu nedenle trafiğin yoğun olduğu saatlerde dışarıda bulunmayın" dedi.

TRAFİK İLK SIRADA YER ALIYOR

Prof. Dr. Selahattin İncecik, şu bilgileri verdi: "İstanbul'da 1990'lı yıllara kadar hava kirliğinin temel kaynağı konutlardaki ısınma, trafik ve sanayiydi. Ancak günümüzde bu sıralama değişti. Trafik ilk sırada yer almaya başladı. Artık İstanbul'da hava kirliliğinin ana kaynağı trafik emisyonları. Şu an İstanbul'da 4 buçuk milyon araç var. Bu araçların 3 buçuk milyonunu otomobiller oluşturuyor. "

EN DÜŞÜK İLÇELERİ DE AÇIKLADI

Prof. Dr. İncecik, sözlerine şu şekilde devam etti: "İstanbul'un topografyası düz olmaması ve her semtteki nüfus yoğunluğunun farklılaşması İstanbul'da bazı bölgelerde trafik yoğunluğuna neden olabiliyor. Bu nedenle İstanbul'un bazı bölgelerinde ciddi bir hava kirliliği gözlenebiliyor. Mecidiyeköy, Zincirlikuyu, Bağcılar ve rüzgara açık olmayan Sultangazi havanın kirliliğinin yüksek olduğu yerler. En düşük ilçeler ise Kadıköy ve Üsküdar. Pandemi sonrası İstanbul'un hava kalitesinde ciddi bir bozulma meydana geldiğini belirten Prof. Dr. İncecik, "Pandemi ile hava kirliliği artışının nedenini trafiğe çıkan araç sayısının iki kat artması" dedi.
Muhabir: Alp Yanardağ