Ekrem İmamoğlu açıkladı! İşte AKP’nin metro projelerini iptal etmesinin perde arkası

Yayın tarihi: 16 Mart 2024 Cumartesi 1:37 pm - Güncelleme: 16 Mart 2024 Cumartesi 2:22 pm

Haber: Ceren Ural

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metrosu açılışında konuştu. Ekrem İmamoğlu “Biz geldiğimizde kurumun 70 milyon Euro borcu vardı.  Çekmeköy, Sancaktepe, Sultanbeyli gibi hatlar işte bunun için durdurulmuştu. Belediyenin metro için ödeyecek 5 kuruş parası yoktu. İBB’nin metro bütçesi iflas etmişti. İşte vatandaştan gizleyip algı yapmaya çalıştıkları gerçek budur” dedi.

İBB Başkanı Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu’nu açtı. 2017 yılında projeinin durdurulduğunu hatırlatan İmamoğlu o dönem görevden alınan İBB Başkanı Kadir Topbaş hakkında “O dönem rahmetli Kadir Topbaş’ı görevden aldılar. Bugün Topbaş’a şirinlik yapıp Kadir abi diyenler ellerini sıkmadılar ben biliyorum. Ellerini sıkmadılar. Mekanı Cennet olsun bakın ellerini sıkmadılar. İşlin engeldiler mi şirinlik yaparlar, işine gelmedi mi topyekûn sırtlarını dönerler. Bir işarete bakar.” dedi.

Ekrem İmamoğlu 2019 yılında iptal edilen seçimi hatırlatarak “O seçimi iptal ettiler size ne demiştim, ‘Sevgili hemşerilerin 18 günde ben bunları deli ettim ya göreceksiniz 5 yılda çıldıracaklar’ demiştim. Onun için çıldırdılar 65 kilometreyi 8 kilometre nasıl gösteririz telaşına düştüler. ” dedi.

Ekrem İmamoğlu’na ‘Kur’an-ı Kerim’ ile provokasyon: Ablamız aldanmış, onu da kurtaracağız

İmamoğlu’nun açıklamalarının satır başları şu şekilde:

Siz Sancaktepe’de sandıkları oylarla patlatacaksınız sanırım. Hem Sancaktepe’de Alper Yeğin kardeşimle hem Çekmeköy’de Orhan Çerkez dostumla çok güzel bir süreci başlatacağız.

Belediyemizde raylı sistemlerden finansmanına ve diğer proje geliştiren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim. Doğuş inşaata her anında bizimle beraber süreci yönettiği için teşekkür ederim. Yerin altında aylarca günlerce yıllarca mühendisine emekçi dostlarımıza yürekten teşekkür ederim hayırlı uğurlu olsun. Sevgili dostlarım 2017 yılında bu hattın sözleşmesini imzalayarak süreci başlatan bizden önceki İBB yönetimidir bu doğru. Ama bakın iyi dinleyin onlar da işi başlattılar ihaleyi yaptılar. Ama kendilerine 16 milyon İstanbullu adına bir soru da sormak zorundayım.

KADİR TOPBAŞ’IN ELİNİ SIKMADILAR

Bakın 2017’nin başında bu projeyi sadece 8-9 ay sonra neden durdurdunuz. 16 milyon İstanbullu bunun sebebini bilmek zorundadır. Yüzde 4 seviyesi yüzde 4 nedir biliyor musunuz bir kaç tane şaft açmaktır ve şantiye kurmaktır. O dönem rahmetli Kadir Topbaş’ı görevden aldılar. Bugün Topbaş’a şirinlik yapıp Kadir abi diyenler ellerini sıkmadılar ben biliyorum. Ellerini sıkmadılar. Mekanı Cennet olsun bakın ellerini sıkmadılar. İşlin engeldiler mi şirinlik yaparlar, işine gelmedi mi topyekûn sırtlarını dönerler. Bir işarete bakar.

“BİZ BAŞLATTIK AMA KAPISINA KİLİT VURDUK DİYEMİYORLAR”

Hani diyorlar ya hükümet kendilerinde belediye kendilerinde olursa hizmet gelir. Hükümet, ilçe belediyeleri, büyükşehir kendilerinde ama 10 metro projesini stop ettiniz. Hem de resmi yazıyla durdurdular. Tam 10 metro inşaatı durduruldu. Bitirdiğimiz bütün projeleri ‘biz başlattık’ diyorlar. Gerçeğin tamamını söylemiyorlar. Doğru biz başlattık ama kısa süre sonra hepsinin kapısına kilit vurduk diyemiyorlar. Biz göreve gelene kadar metrolarda çalışma varmış gibi izlenim vermeye çalışıyorlar. Bu işin sahibi harcanan her kuruşun sahibi olarak siz ceza keseceksiniz ceza. Bazılarında ihale bile yoktu, hiç birinin finansal altyapısı bile yoktu.

METROLARIN İPTAL EDİLMESİNİN ASIL NEDENİ

Biz geldiğimizde kurumun 70 milyon Euro borcu vardı.  Çekmeköy, Sancaktepe, Sultanbeyli gibi hatlar işte bunun için durdurulmuştu. Belediyenin metro için ödeyecek 5 kuruş parası yoktu. İBB’nin metro bütçesi iflas etmişti. İşte vatandaştan gizleyip algı yapmaya çalıştıkları gerçek budur. Bir başka ürkütücü yönü var. Bu yarım bırakılan şantiyelerde projenin tünelleri çökme riskiyle karşı karşıyaydı. Betonla güçlendirme işlemi bile yapılmamıştı. Bu durumda olan 40’a yakın tünel vardı İstanbul’da  arkadaşlarım bunların her birisini teslim etmişti. Her an çökme riski taşıyan 40 tünelle işleri bırakıp kayboldular. Ve yüklenicileri şantiyeyle baş başa bıraktılar. Bütün finansman sorunlarını biz çözdük, bütün mühendislik eksikliklerini proje grubumuzla yüklenicilerle oturduk aynı masada oturduk giderdik. Ve aynı anda 10 metro inşaatını gururla paylaştık gururla.

65 KİLOMETREYİ 8 KİLOMETRE GİBİ BAHSETTİER

Onlar belediye meclisinde engellemeye çalıştılar. Bakanlıktan beklediğimiz izinlerin ortalaması bir yılı aşan süreler. Aynı zamanda kötü bir ekonomi yönetimi sergilediler ve metro maliyelerinin korkunç bir şekilde artmasına yol açtılar. Herkesin işi gücü 6-7 kat pahalıya mal etti. Ama 5 yıldan kısa sürede 65 kilometre raylı sistem hattını bugünkü dahil Pazartesi açacağımız dahil 62 istasyonunu da tamamlayıp Allah’ıma bin şükür milletin hizmetine açmaktan büyük gurur duyuyoruz. Metro finansmanını beceremedikleri için başlattıkları metroları yine kendi elleriyle durduranlar şimdi bizim yaptığımız 65 kilometreyi 8 gibi göstermeye çalıştılar.

“5 YILDA ÇILDIRDILAR”

2019’da ne dedim. Bunlar o zaman da yalan konuştular hırsız dediler sandıklarda 700 tane terörist var dediler. O yalana bile az önceki ablamız gibi aldananlar buna inandı milletin çoğu inanmadı. 18 gün görev yaptık sonra seçimi iptal ettiler. O utanç madalyası onların boğazından hiç inmeyecek. O seçimi iptal ettiler size ne demiştim, ‘Sevgili hemşerilerin 18 günde ben bunları deli ettim ya göreceksiniz 5 yılda çıldıracaklar’ demiştim. Onun için çıldırdılar 65 kilometreyi 8 kilometre nasıl gösteririz telaşına düştüler. Bizim 5 yılda yaptığımız metro onların 25 yılda yaptıklarının yarısından daha fazla.

Ekrem İmamoğlu: Benimle uğraşmayı bırakın atama bekleyen öğretmenlerin sorunlarını çözün

Kaynak: HABER MERKEZİ