İşte 2018’in en az güvenilen şirketleri!

Yayın tarihi: 27 Aralık 2018 Perşembe 8:32 am - Güncelleme: 27 Aralık 2018 Perşembe 8:32 am

Başta Facebook olmak üzere bir çok kurumun yaşadığı veri skandallarından sonra, dijital medya kullanıcıları kişisel bilgilerinin gizliliğinden emin olmak istiyor. Bildiğiniz gibi, günlük hayatta aktif olarak kullandığımız bir çok uygulama bizlerden kişisel bilgilerimizi talep ediyor.

2018’in hemen başında yaşanan veri skandallarından sonra birçok şirket, yeni gizlilik politikalarını açıklayarak güven tazelemeye çalıştı. Yine de bu bilgilerin korunması adına atılan adımlar, son yaşanan krizlerden sonra kullanıcıların kafasında büyük bir soru işareti olarak kaldı.

Araştırma şirketi Toluna tarafından aralık ayının başlarında 1000 kişiden oluşan bir ankete göre, katılımcıların yüzde 40’ı sosyal bir dev olan Facebook‘a güven duymadıklarını belirtti.

Araştırma şirketi Toluna, sosyal medya devinin bu derin güvensizliğinin, sadece çeşitli veri sızıntılarından ve gizlilik fiyaskolarından değil, aynı zamanda şirketin üst düzey yöneticileri olan Mark Zuckeberg ve Sheryl Sandberg‘in açıklamalarından da kaynaklandığını ekledi.

Toluna‘nın anket sonuçlarına göre, popüler sosyal medya platformunun bugüne kadar seçilen açık ara en güvensiz sosyal ağ olduğunu açıkladı. Listeyi oldukça düşük yüzde oranları ile Apple, Snapchat ve Microsoft sürdürürken yüzde 1 ile Netflix ve Tesla tamamlıyor.