İstanbul Havalimanı’ndaki hava sahası uçuşlara uygun değil! Uçaklar tur atmak zorunda kalıyor…

Yayın tarihi: 17 Mayıs 2019 Cuma 6:26 pm - Güncelleme: 17 Mayıs 2019 Cuma 11:09 pm

İSTANBUL Hava Sahası’nda etkili olan elektrik yüklü kümülonimbus CB bulutları nedeniyle, İstanbul Havalimanı’na iniş yapamayan uçaklar havada tur atmak zorunda kaldı. Meteoroloji Mühendisleri Odası Başkanı Sıtkı Erduran 2015 yılında yaptığı bir açıklamada, mevcut veriler itibariyle yerin havalimanı yapımına uygun görünmediğini söylemişti.

CB bulutları (kümülonimbus) olarak adlandırılan ve kötü hava koşullarına ve yıldırımlara neden olan elektrik yüklü bulutlar hava trafiğinde aksaklıklara neden oldu. CB bulutlarına yakalanmak istemeyen pilotlar, belli bir süre İstanbul Havalimanı‘na iniş için alçalma yapamadı.  Uçaklar havada tur atmak zorunda kaldı. Yakıt kritiğine giren bazı uçaklar ise başta Çorlu Havalimanı olmak üzere çevre havalimanlarına yönlendirildi.

Olumsuz hava koşulları nedeniyle İstanbul Havalimanı’ndan yapılacak seferlerde kısa süreli gecikmeler yaşandı.

İstanbul Havalimanı’nda bir iş cinayeti daha!

‘Yılın 107 günü rüzgarlı”

Havalimanıyla ilgili hazırlanan Çevre Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporuna göre, havalimanının inşa edildiği bölgede yılın 107 günü kuvvetli rüzgarlı, 65 günü ise yoğun bulutlu geçiyor.

Meteoroloji Mühendisleri Odası Başkanı Sıtkı Erduran 2015 yılında yaptığı bir açıklamada, mevcut veriler itibariyle yerin havalimanı yapımına uygun görünmediğini söylemişti.

Ayrıca bölgede kış aylarında çiğ ve kırağı da sıklıkla görülen doğa olayları arasında yer alıyor.

“7 saattir bekletiliyoruz”

Gazetemize, telefonla arayarak ulaşan bir Berlin-İstanbul yolcusu, uçaklarının Çorlu’ya acil iniş yaptığını belirterek, 7 saattir Çorlu Havalimanı’nda bekletildiklerini, yakıt ikmali yetersizliğinden dolayı havalimanından ayrılamadıklarını ve 7 uçağın Çorlu’da bekletildiğini söyledi. Yolcu ayrıca, uçaktan çıkarılmaklarını ve gıda yetersizliği bulunduğunu da aktardı.

TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Cevahir Efe Çelik Sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada konuyla ilgili şunları söyledi:


TMMOB İKK, kendi bünyesinde oluşturduğu 3. Havalimanı Çalışma Grubunun yaptığı araştırmaların sonucunu bir rapor haline getirmiş ve kamuoyuyla paylaşmıştı. Raporda “Proje ekolojik ve jeolojik kriterler, zemin özellikleri, kazı ve dolgu alanları, kent bilimi ve uçuş güvenliği açısından kabul edilebilir değildir” denilmişti.

AA: Kümülonimbus bulutları yoğunlaştı

Anadolu Ajansı ise İstanbul Havalimanı’ndaki bazı seferlerde öğleden sonra etkisini artıran sağanak ve rüzgar nedeniyle aksamalar yaşandığını belirttiği haberde, “kümülonimbus (Cb) bulutlarının havalimanı çevresinde yoğunlaştığını’ belirtti.

İstanbul Havalimanı ‘İstanbul’a üçüncü havalimanı’ olarak tanıtılmış ancak yeni limanın açılması sonrasında Yeşilköy’deki Atatürk Havalimanı kapatılmıştı.