Özellikle TikTok ve Snapchat gibi rakiplerinden bu zamana kadar fazlasıyla esinlenen Instagram, yeni Haritalar özelliğinde ise Google Maps’e selam vermiş gibi görünüyor.
Sızdırılan ilk bilgilere göre, yeni bir
harita özelliği üzerinde çalışan teknoloji devi, bu sayede kullanıcılarına çok daha ayrıntılı keşfet özellikleri sunabilecek. Şu an için sadece etiketlenen bir fotoğrafın nerede çekildiğini görebildiğimiz sistem, daha çok Google Haritalar benzeri bir yapıya kavuşturulacak.
Henüz resmi açıklaması yapılmayan bu özellik kullanıma sunulduğunda,
Instagram kullanıcıları arama kısmında filtreleme yapabilecek ve sadece belli kategorilerdeki içeriklerin nerelerden paylaşıldığını görebilecek. Örneğin belli bir bölgeden paylaşılan yemek fotoğraflarının filtrelemesi
sayesinde, çevrenizdeki lokantaları ve bu lokantalardan yapılan paylaşımları görebileceksiniz.
Tabi bu özelliğin
geliştirilebilmesi için paylaşımların herkese açık profillerden yapılması gerektiğini de hatırlatalım. Bunun haricinde, özel profillerden yapılan bu tür paylaşımlar tabi ki
Instagram’ın yeni haritalarında gösterilemeyecek.
Bu yeni özelliğin şu an hala test aşamasında olduğunu ve oldukça sınırlı bir grup tarafından test edildiğini hatırlatalım. Ancak
Instagram’ın son zamanlardaki güncelleme hızı dikkate alındığında yeni özelliği kullanmak için çok fazla beklememize gerek kalmayacaktır.