İngiltere, Rusya’nın yayın organı Russia Today’in lisansını iptal etti

18 Mart 2022 Cuma

İngiltere, Rusya’nın yayın organı Russia Today’in lisansını iptal etti

İngiltere’deki medya denetim kuruluşu Ofcom, Rusya‘nın yayın organı Russia Today’in (RT) yayın lisansını “hemen geçerli olmak üzere” iptal ettiğini açıkladı.

Rusya’nın Ukrayna’ya düzenlediği askeri operasyon sebebiyle Batı, birçok Rus medya kuruluşunu baskı uygulamaya devam ediyor. Twitter, Sputnik’te çalışan basın emekçilerinin hesaplarına “Rusya devletine bağlı medya” ibaresi eklemişti. Basın örgütleri bu harekete tepki göstererek açıklamalarda bulunmuştu. Rus medyasına bir sansür uygulaması da İngiltere’den geldi.

İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom’dan yapılan açıklamada, söz konusu kararın alınmasında, Russia Today’in (RT), Ukrayna’ya saldırı başlatan Rus devletince finanse edilmesi dahil “bir dizi faktörün” dikkate alındığını bildirdi.

Açıklamada, “Ofcom’un kararı, RT’nin Rusya’nın Ukrayna’ya saldırısına ilişkin güncel olayların ve RT haberlerinin tarafsızlığı konusunda devam eden 29 soruşturmanın eşliğinde geldi.” ifadesine yer verildi.

Ofcom’un, izleyicilerin, İngiltere’nin yayın düzenleyici rejimine olan güveninin yanı sıra kamu güvenini korumanın da önemini ciddiye aldığı belirtilen açıklamada, ancak mevcut koşullarda RT’nin sorumlu bir yayıncı olabileceği konusunda tatmin olunmadığı sonucuna değinildi.

Açıklamada, “Bu nedenle Ofcom, RT’nin yayın lisansını derhal yürürlükten kaldırıyor.” ifadesi kullanıldı.

RUSYA KARŞITI BİR ÇILGINLIK

Kremlin Sözcüsü Dmitriy Peskov, RT’nin İngiltere’deki yayın lisansının iptal edilmiş olmasına tepki gösterdi. Peskov, ‘Rusya karşıtı bir çılgınlık’ ifadelerini kullandı.

 

 

Basın örgütlerinden Twitter’a gazetecileri fişleme tepkisi!

Benzer Haberler