İDO’nun kontak kapatması İstanbul ulaşımını nasıl etkileyecek?

Yayın tarihi: 22 Kasım 2018 Perşembe 6:53 am - Güncelleme: 22 Kasım 2018 Perşembe 6:53 am

İDO’nun seferlerini durdurma kararı, İstanbul için ulaşım tartışmalarını tekrar gündeme getirdi.

Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaştırma Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, bianet.org’dan Hikmet Adal’a yaptığı  yaptığı değerlendirmede, İstanbul’da deniz taşımacılığı oranının yüzde 2 olduğunu ancak bu oranın yüzde 10’a çıkması gerektiğini söyledi.

İşte o röportajın ilgili kısmı…

“Halkın istemesi lazım öncelikle. İnsanları denize alıştırmamız lazım. Denizle bu kadar haşır neşir olan ülkede, deniz taşımacılığının bu kadar az olması kabul edilemez.

Benim savunduğum şey şu: İstanbul’da kıyıdan denize paralel otobüs taşımacılığı yapılmasın, deniz taşımacılığı yapılsın; fakat deniz kenarında oturan kişi sayısı az olduğu için de üstlerden otobüslerle iskeleler sürekli beslensin.

Otobüsler mesela Eminönü’nden kalkıp Reşitpaşa’ya gidene kadar Reşitpaşa’dan kalksın ona yakın olan bir iskeleye gelsin, ring sefer yapsın, Reşitpaşa’dan aşağı yolcu taşısın. İskele’den de isteyen kişi istediği yere deniz yolunu kullanarak gitsin. Yani insanları insanları iskeleye taşıyalım.

İstanbul’da deniz ulaşımının diğer ulaşım türleri içerisindeki payı ne kadar peki?

Şu an yüzde 2. En az yüzde 10’a çıkartılması gerekiyor. Ama bu zor çünkü hükümetler karayolu taşımacılığına önem veriyor. Karayolu lobisi her şeye üstün geliyor.”