İBB’ye yapılan sosyal yardım talepleri iki katına çıktı

Yayın tarihi: 29 Mayıs 2020 Cuma 12:29 pm - Güncelleme: 29 Mayıs 2020 Cuma 12:29 pm

İBB İstatistik Ofisi, koronavirüs pandemisi sonrası kendilerine yapılan başvuruları değerlendirdi. Nisan ayında İBB Beyaz Masa’ya yapılan genel başvurular yüzde 6 artarak 812 bin 203’ye ulaşırken, Mart ayında yüzde 21.9 olarak gerçekleşen talep başvuruları ise iki kat artarak yüzde 46.7’ye yükseldi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul İstatistik Ofisi, 2020 yılı Nisan ayında, İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvuruları değerlendirdi. Değerlendirme sonuçlarına göre Beyaz Masa’ya başvuru bir önceki aya göre yüzde 6 arttı ve 812 bin 203 oldu. Bilgi istemi, talep ve şikâyetlerden oluşan başvuruların yüzde 16.7’si İGDAŞ, yüzde 18.7’si İSKİ ile ilgili oldu.

Herkesin unuttuğu tehlikeye dikkat çekti… İmamoğlu’ndan Bakan Kurum’a mektup

Başvurularda en fazla artış İGDAŞ’ta gerçekleşirken, İSKİ başvurularında azalma gözlemlendi. Yapılan toplam 812 bin 203 başvurunun yüzde 6.8’i şikâyet, yüzde 40.9’u talep ve yüzde 52.3’ü ise bilgi istemi şeklinde gerçekleşti. Ocak ayında yüzde 16.3, Şubat ayında yüzde 12.6, Mart ayında yüzde 21.9 olarak gerçekleşen talep başvurularının payı Nisan ayında iki kat artarak yüzde 46.7’ye yükseldi.

İBB Bilimsel Danışma Kurulu’ndan normalleşme uyarısı

GIDA VE YARDIM TALEBİNDE ARTIŞ

Taleplerde sosyal desteklerle ilgili konular hem kadınlarda hem de erkeklerde ilk sırada gelirken bilgi istemi konusunda ise sosyal yardımlar, İstanbulkart Gıda ve anlık otobüs bilgisi öne çıktı. Hem erkekler hem kadınlar erzak kolisi yardımı, sosyal yardım ve İstanbulkart Gıda konularında taleplerini iletti.

Beyaz Masa’ya gelen şikâyetlerin yüzde 45.8’ini ulaşım, yüzde 20.5’ini kent ve toplum düzeni ile ilgili iken bilgi istemi ve talep başlıklarında sırasıyla yüzde 44.2 ve yüzde 84.9 ile sosyal destek hizmetleri ilk sırada yer aldı.

EN ÇOK ŞİKAYET ULAŞIM

İGDAŞ ve İSKİ’ye gelen şikâyetlerle birlikte değerlendirildiğinde, ulaşım şikâyetinin toplam payı yüzde 35.3 olarak gerçekleşti.

Şikâyetlerde öne çıkan alt başlıklar “denetim”, “sosyal yardımlar” ve “durak/güzergah ihlali” oldu.

Bilgi isteminde “sosyal yardım”, “anlık otobüs bilgisi” ve “İstanbulkart Gıda”; talep başvurularında ise “erzak kolisi yardımı”, “sosyal yardım” ve “İstanbulkart Gıda” sıralamada öne çıktı.Mart ayında Beyaz Masa’ya gelen başvuruların yüzde 88.2’si çözüme kavuşturulurken, yüzde 11.8’inin çözüm süreci devam ediyor.

Bilgi istemi başvurularının yüzde 96.2’sine, şikâyet başvurularının yüzde 4.9’una, talep başvurularının ise yüzde 13.1’ine başvuru günü içerisinde karşılık verildi.