Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı ama en önemli hastanelere durak konmadı

12 Mart 2019 Salı

Gebze-Halkalı Banliyö Hattı açıldı ama en önemli hastanelere durak konmadı

Gebze-Halkalı banliyö hattı açıldı. AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan ilk sefere katıldı ve trenlerin makinist koltuğunda oturdu. Böylece hat en önemli duraklarından biri Samatya durağı olmadan açıldı. Ayrıca trenin ücretinin ne kadar olduğu hala açıklanmadı.

Cerrahpaşa ve Samatya hastanelerine yakın olmasından dolayı bir zamanlar en çok kullanılan Kocamustafa Paşa durağı 200 metre kaydırılarak Samatya durağın olacak ve hastanelere buradan ulaşım sağlanacaktı.  Habertürk’te yer alan haber şöyle: TCDD, 26 Haziran 2018 tarihinde “Sirkeci-Kazlıçeşme Yüzeysel Hattın Yenilenmesi Yapım İşi” ihalesi açmıştı. Mehmet Demirkaya’nın haberine göre sonucu açıklanması beklenirken ihale iptal edildi. 6 Ağustos 2018 tarihli iptal kararında şöyle denildi:

“Yönetim Kurulu kararı kapsamında yer alan Sirkeci Bakım Atölyesi’nin ihale dosyasında yer almamasından, ayrıca ihaleye 2 firmanın teklif vermesi, tekliflerden birinin yaklaşık maliyetin üzerinde bulunması, dolayısıyla rekabete uygun ortam oluşmaması nedeniyle ve kamu yararı gözetilerek ihalenin iptaline karar verilmiştir.”

Sonuç olarak Gebze-Halkalı hattının en önemli duraklarından biri olan halk arasında hastaneler durağı olarak ta bilinen Samatya durağının sorunları çözülmeden hat devreye girmiş oldu

Samatya Durağı

Samatya Durağı

Halkalı-Gebze Banliyö Hattı bugün açılıyor: ‘Eksiklik sürüyor, halka iyilik yapmıyorlar’

EKSİKLİK HÂLÂ SÜRÜYOR

Bektaş, eksikleri şöyle sıraladı: “Ekranda tren kaybolma hâlâ devam ediyor. Makinistlerin tecrübesizliği, makas motorlarının olmayışı, sinyal yerlerindeki makinist görüş açısının az olduğu yerler… Bunlar aynen devam ediyor. Bu birkaç günde bitirilebilecek bir şey değil. En az 4 ay geçmesi gerekiyor, her şeyiyle tamamlanması için. Siyasi iktidar, burada bir risk alıyor. Bu yerel seçimler, ‘olmak ya da olmamak’ gibi bir duruma dönüştürüldü. AKP’nin İstanbul’da da iddiası var ama burayı açmakla İstanbul halkına iyilik yapmış olmuyorlar.”

BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Gebze ve Halkalı İstasyonu’nda birçok makas var. Bir elektrik motoruyla çalışıyor bu makaslar. Bu da Maltepe’deki kumanda merkezine bağlı. Buralarda henüz motor olmadığı için, makasları çevirmek için insanın olması lazım. Ancak insanın yapabileceği bir iş değil. Bu Ankara’da yapılmak istendi, kaza oldu. Bu makaslar şu an hazır değil, bu durumda hattın açılması doğru değil.”

Ulaştırma Uzmanı Murat Akad ise şu değerlendirmede bulundu: “BTS’nin açıklaması durumu özetliyor. Böyle bir sistemin tam anlamıyla hazır olmadan çalışmaya başlaması, tabii ki yanlış. Bu çok açık, kazalara neden olabilecek eksikler olduğu söyleniyor. Bunun örneğini de yakın zamanda Ankara’da yaşadık. Sinyalizasyon eksikliği giderilmeden açmak, aslında bütün söylenenleri boşa çıkaran bir şey. Sinyalizasyon ve başka eksikler gerçekten giderilmeli, öyle açılmalı. Ayın 31’ine kadar hızlı açmaya çalışılıyor. Yetiştirmeye çalıştıkları çok açık. Bütün sorun, BTS’nin işaret ettiği noktalar.”

MECLİS GÜNDEMİNDE

Öte yandan CHP İstanbul Milletvekili Ali Şeker gerekli test sürüşleri tamamlanmadan kullanıma açılacağı söylenen banliyö hattının taşıdığı risklere ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’a bir soru önergesi yöneltti. CHP’li Şeker, “AKP geçmişten ders almamaya devam ediyor. ” dedi. Şeker, “12 Mart tarihinde açılacağı söylenen ilgili hattın yolcusuz test çalışmaları ne zaman başlamıştır? İlgili hattın sertifikasyon almadan kullanıma açılacağının ilan edildiği iddiaları doğru mudur?” sorularına yanıt aradı.

Benzer Haberler