Gelen telefonlara dikkat: GSM operatörlerinden taahhüt oyunu!

Yayın tarihi: 23 Ağustos 2023 Çarşamba 12:07 pm - Güncelleme: 23 Ağustos 2023 Çarşamba 12:07 pm

GSM operatörleri adına telefonla kullanıcıları arayan satış temsilcileri iki yıllık taahhütlerin ilk yılı sona erdiğinde taahhüdün sona erdiğini söyleyip ikna ederek zamlı tarifelere yönlendiriyor.

GSM operatörleri, iki yıllık taahhütlü anlaşmaların ilk yılı sona erdiğinde kullanıcıları arayarak sözleşmelerinin bittiğini ve yeni tarifeye geçmelerini, kabul etmezlerse mevcut tarifelerine daha fazla ücret ödeyeceklerini söyleyip ikna ederek kullanıcıları zamlı yeni tarifelere yönlendiriyor. Müşterinin, “Ben iki yıllık kampanya için bu paketi seçtim” demesi de yetersiz oluyor.

“KANUNA AYKIRI”

Ekonomim’in haberine göre belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme, yani cayma hakkını tüketicinin kullanabileceğini belirten Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, şirketlerin iki yıllık fiyat sözünden dönerek bir yıl sonra zam yapmasının Tüketici Kanunu’na aykırı olduğunu söyledi.

Tüketiciye kampanyasında iki yıllık fiyat sözü veren operatörün, bunu tüketici aleyhine değiştiremeyeceğini belirten Ağaoğlu, “Tüketici Kanunu’na göre taahhütler ve sözleşmeler tüketici aleyhine değiştirilemez. Ancak cep telefonu ya da internet şirketleri sözleşmelerinde iki yıllık kampanyayı müşteriye bir yıl sonra yenilenmek üzere diye satmış olabilir. Bunu da sözleşmeyi yapmadan müşteriye söylemesi gerekiyor. Abonelik sözleşmelerinde müşterilerin gözden kaçırdığı maddeler olabiliyor” diye konuştu.

Sözleşmede ne olursa olsun tüketiciden onay almadan zam yapılamayacağını belirten Ağaoğlu, “Kanuna göre onay almadan zam yapılması mümkün değil. Bu sebeple iki yıllık sattığı kampanyayı aslında bir yıllık yaptık, sizi kandırdık dememek için de taahhüt bitti oyunu yapıyor. Cep telefonu ve internet şirketleri yıllarca tüketiciyi cayma bedeli ile ellerinde tutmaya çalıştı. Bu taahhütler konusunda her gün binlerce şikâyet alıyoruz” dedi.

“HER GÜN BÖYLE ŞİKAYET GELİYOR”

Özellikle internet ve cep telefonu aboneliklerinde cayma bedeli konusunda milyonlarca kişinin mağdur olduğunu belirten Aydın Ağaoğlu, “Tüketici Kanunu’na göre tüketici, 1 yıldan daha uzun olan abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahip. Operatörler, tüketiciye ‘2 yıl aboneliğin var. Erken çıkarsan 1000- 1200 TL ceza ödeyeceksin’ diyor. Her gün böyle şikâyet geliyor bana. Ben de diyorum ki 1 yıldan uzunsa aboneliğiniz hiç düşünmeden çıkın. Belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme yani cayma hakkını tüketicinin kullanabileceğini gösteren emsal kararlar var” diye konuştu.

GSM şirketlerine ‘borcu sil, vergiden düş’ kıyağı!