Fransızlar, deneme aşamasındaki sistemi Türkiye’ye sattı. Tüm uçuşların süresi böyle uzadı

Yayın tarihi: 20 Kasım 2019 Çarşamba 5:01 pm - Güncelleme: 20 Kasım 2019 Çarşamba 5:02 pm

Fransızlar, deneme aşamasındaki hava trafik sistemi “Point Merge”i Türkiye’ye sattı. Tüm uçuşların süresi uzadı. 10-15 dakika fazladan yakıt tüketen THY’nin tüm işletme maliyetleri katlandı.

Fransızlar, deneme aşamasındaki hava trafik sistemi “Point Merge”i Türkiye’ye sattı. Sistem, uçuş sürelerini kısaltacaktı. İstanbul Havalimanı’nda günde 3 bin hedeflenen hava trafiği bin 200’de kalınca istenen verim alınamadı. Tüm uçuşların süresi uzadı. 10-15 dakika fazladan yakıt tüketen THY’nin tüm işletme maliyetleri katlandı

Sözcü Gazetesi’nden Yusuf Demir’in haberine göre; Türk Hava Yolları, Atatürk Havalimanı’nda 45 dakika süren Ankara uçuşları için planlanan süreyi İstanbul Havalimanı’nda 1 saat 35 dakikaya kadar çıkardı. Eskisinin iki katından daha fazla olan bu değişim, THY’nin internet sayfasında, uçuş bilgi ekranlarında ve biletlerde de açıkça görülüyor. İncelendiğinde sadece Ankara uçuşlarında değil, İstanbul Havalimanı bağlantılı tüm iniş ve kalkışlarda sürenin uzadığı görülüyor.

“Point Merge” adlı hava trafik kontrol sisteminden kaynaklandığı ortaya çıktı

Gecikmenin yeni havalimanının konum ve fiziki şartlarından kaynaklanan sıkıntıların yanında Fransızlardan büyük hayallerle satın alınan yeni “Point Merge” adlı hava trafik kontrol sisteminden kaynaklandığı ortaya çıktı. Dünyada çoğu Asya ve Afrika’da iki tanesi ise Seul ve Norveç’te bulunan küçük havaalanlarında denenen sistem İlk defa bu boyutta bir hava sahası ve 3 havalimanında (İstanbul, Atatürk ve Sabiha Gökçen) birden uygulanmaya başlandı.

2 bin, 3 bin olarak hedeflenen uçak trafiği bin 200’lerde kaldı

İlk aşamada günde 2 binlere, daha sonra 3 bine çıkması hedeflenen uçak trafiği bin 200’lerde kalınca İstanbul Havalimanı’nda sistemden istenen verim alınamadı. Havacılık uzmanları, havada ve yerde gecikmelerin önüne geçmek, uçuş emniyetini tesis etmek hedefiyle alınan sistemin, uygulamada tam tersi sonuçlara neden olduğunu kaydetti. İsmini paylaşmak istemeyen bir uzman, “Yeni sistem teorik olarak doğru bir sistem ama Türkiye’ye uymadı. Özellikle İstanbul Havalimanı’nda uçuş sürelerinin kısalmadığı çok net bir şekilde ortadadır” dedi.